Sidor

torsdag 1 oktober 2020

1:a oktober!

Då var september över. Och det märks att det är höst. Träden skiftar mot gult och lönnen är redan röd!
Så vackert! Men samtidigt vemodigt. Det är den där grå och mörka tiden på väg. Fast jag gillar ju årstidernas skiftningar. Skulle inte vilja missa någon av dem. Men vintern kunde ju allt bjuda på minusgrader och snö - om man nu ska önska något. Lite svårt att få det uppfyllt här längst i söder.....
Annars då?
Ja, inte händer det så mycket på stickfronten. Repar och stickar om. Repar och lägger undan garnet. SUCK! Känns som jag saknar lite inspiration i stickningen. Men jag plockade upp de där två sockskaften, som jag stickat på den korta (23cm) rundstickan. Tog ett handfärgat sockgarn från "Manduzana" och tänkte sticka min "vanliga" häl. Men det blev inte bra! Så i stället blev den en "after thought-heel"!
De där hälarna gör att sockan blir lite trängre. Men jag tror det blir bra. Stickade hälen på mina Addi Crasy Trio.
De är inte alls dumma, till sockstickning. Men som vanligt vill jag ju sticka båda samtidigt, och då är ju magick-loop bäst.
På syfronten då?
Ja, vad ska jag säga....... inspirationen är långt borta - där också! Men jag har anmält mig till Sylanet i Kallinge Folketshus, den 24 oktober. Så kanske jag kan komma igång till dess?
När jag varken stickar eller syr, så blir det läst böcker! Japp! Så är det. Läser via Bibliotekets Eboks-app, Biblio. Den funkar ok, men den har ju dåligt med inställningsmöjligheter. Jag ska även testa den till någon ljudbok, senare. Det är ju klart billigare att låna på Bibblan, än att köpa böckerna. 
Så nu kom pensionärstänket fram! Men det är ju faktiskt så, att min pension är inte särskilt stor. Så några större utsvävningar finns inte utrymme för! Men jag rår om min egen tid och det är guld värt!
Sista dagen i september tog vi en tur med cyklarna. Alltså de här cyklarna är bara så bra! Det är en fröjd att cykla med dem. Ja, ja, det blev en tur till Trummenäs, genom Lyckeby. Inte ofta vi är på det hållet.
Det blev 4 mil totalt. Inte fel med lite motion.
Vädret var mulet, men det blåste knappt inget alls. Perfekt cykelväder med andra ord!
Hoppas det kan bli några fler fina "cykeldagar" innan det blir för kallt för cykling.

SES!

Inga kommentarer: