Sidor

lördag 10 oktober 2020

Kreativt kaos!

Håller på att klippa ut projekt inför sylanet den 24 oktober. Jag har fått en hel kasse med stuvar från bästa sykompisen, Evalena. Inte helt lätt, att få ut något till våra minsta barnbarn, de är ju snart 6 år! Men något går ju att få till. Sen har jag fått frågan om jag kan sy bebiskläder. Hmmm, vet  inte vad jag vill med det. Det gäller ju att hitta bra mönster. Så ikväll har jag ritat mönster från Ottobre, som jag ska testsy i morron. Det är perfekt att testa med stuvarna jag fått. Vi får se hur det går.......

Sen har jag blivit klar med sockorna! YEH!
De blev faktiskt riktigt bra! 
Nu är det nya sockor på stickorna. Denna gången blir det ett par till maken. Det blir #evilstripes som "mönster". Det är en KAL, som går nu i oktober på YouTube, med " Miss Evil Knits". Tå-upp med "short row heel", och lite andra finesser. Får väl se hur jag gör med det......
Annars är det som vanligt. Värmen håller i sig. Så det har blivit ytterligare en tur med cyklarna. Denna gång runt Karlskrona, via Torskors.
Det blev väl en 39 km, innan vi var hemma igen.
Husbilen är på plats i vinterförvaringen. Ja, då är det vintersäsongen som väntar!

SES......

Inga kommentarer: