Sidor

torsdag 30 juli 2020

Lisas tyger!

I tisdags tog vi vägen förbi Vänersborg! YEEH! Det blev ett besök hos Lisas tyger.
WOW! Vilken affär! Så mycket fina tyger och topp kvalitét. Hade kunnat köpa massor..... om plånboken varit större! Jag fick med mig två mönster från Sewinghearth design, en ärmstrykbräda, och så lite tyger.
Det med blå blommor är till en klänning till mig, det blå medvita snöstjärnor ar en stuv och blir en top - till mig. Döskalletyget är också en stuv, som jag vill ha ett linne i. Tyg med legobitar är till Tristan och tyget med katter var tänkt till Siri, men det passade inte den lilla damen. Så jag tänker sy en top till  syrran och överraska henne med! Tror det kan bli bra....... Trots en del köp fick jag inte med mig enfärgad trikå, som jag tänkt. Inte heller jeansjersey....... Tur de har internetbutik. Det får bli en beställning senare i höst.

Stickat då? 
Efter att sockorna var klara, så har stickorna vilat. Men i går blev jag lite sugen på att sticka en sjal! Hade förberett med garn och mönster. Och stickade sektion ett och några varv på sektion två.
Men, nej! Det blev inte bra med mitt fingarn! Så jag repade upp och testar med ett tunnare garn, som inte är så plottrigt. Har inte kommit så långt, så jag stickar lite till, innan jag tar ett kort och funderar på om jag ska fortsätta....... Det är många varv med rätstickning - och det är ju jag inte så förtjust i på sjalar. Men jag får väl ge det en chans...... det blir kanske riktigt bra?

Annars då? Ja efter Vänersborg, så har vi varit inblåsta i Bua hamn! Jisses vad det har stormat och regnat! Hela onsdagen blåste det 22 sekundmeter i byarna och annars runt 18 sm! Det var som att sitta i en båt. Så gungade bilen i kastbyarna. Inte gick det att vara ute någon längre stund heller. Zelda gjorde snabbt vad hon behövde - sen skulle hon in! Enda fördelen med att vara inblåst, var att det fanns ett pentry med ugn! Så igår fick vi Janssons frestelse till middag! Så gott!
Idag blåser det lite mindre, så vi har åkt Hallands kustväg och hamnat i Båstad. Ligger på campingens husbilsplatser och har fått tvättat lite kläder. Behövdes det också.
Får se vad vi hittar på framöver. Det är ju ingen sommarvärme precis, som inbjuder till utesitt eller cykling!

SES.




Inga kommentarer: