Sidor

onsdag 5 augusti 2020

Man ångrar aldrig en repning!

Så var det dags - igen!
Den här sjalen - Dodo- är nu repad. Detta var andra försöket. Nu med tunnare garn, lace, och med "fade" istället för spräckligt. Men nej! Det tilltalar mig inte. Måste vara rätstickningen! Men även spetsmönstret, känns lite trist. För enkel? För lite spetsmönster? Konstruktionen tilltalar mig. Men, som sagt det räcker tyvärr inte. Jag får väl hålla mig till sockstickning, för det går alltid hem.
Men nu kan jag inte bestämma vilka sockor jag sticka! Tror jag blir tokig. Hur svårt kan det va'!
Så medans mönsterval får mogna läser jag böcker! Japp! Fysiska böcker, som man håller i handen och vänder blad i! Det var evigheter sen jag läste en bok. Jag lyssnar ju alltid annars, med en stickning i händerna. Men min vänsterhand behöver vila, så det är väl lika bra att jag inte vet vad jag vill sticka!
Vi är fortfarande på tur.
I går var det en sån där magisk augustimåne! Alldeles röd!
Mot slutet av veckan tar vi ett par dagar hemma. Tvätta behövs och fixa ny taklucka på husbilen, bla. Får se vad vi hittar på när det är klart. Vi har ju inte varit på Öland i år....

SES!

Inga kommentarer: