Sidor

tisdag 7 juli 2020

En kasse med stuvar!

Var en "snabbis" hos Ewalena i söndags, för att titta på hennes fina rosor! Åh, så många fina hon har!😍
Efter rosorna blev det en titt på nya mönsterböcker och lite färdiga projekt, hon sytt till barnbarnen! Blev allt lite sugen på att sy igen!
När jag gick, lämnade hon över en kasse med stuvar! Massor av stuvar. "Använd det du vill och släng resten"!
Många av barntygerna är för små till mina barnbarn. Men jag vet ett dagis, som gärna tar emot tyg till sin verksamhet.
I alla fall fanns, i kassen, i tyg som jag föll för! Och jag lyckades knåpa ihop en ärmlös klänning till mig. Med lite enfärgad svart jersey.


Blev så jädrans nöjd med resultatet! Mönstret är min modifierade " No Hole In My Pocket" från Made by Runi.
Den packades ner för att följa med på vår husbilstur, som nu är påbörjad. Hoppas bara det blir klänningsväder, snart!
De andra tygerna får jag pussla lite med när vi är hemma i höst. Går säkert att få något av det. Annars finns det ju flera som syr till prematurer, som tar emot tyger och stuvar!
Nu ska vi försöka njuta av lite husbilsåkande. Bara vinden avtar lite......

SES!

Inga kommentarer: