Sidor

söndag 22 september 2019

Sommarens sydda!

Jag fortsätter uppdateringen av sommarens handarbete. Det är dags för det som blivit sytt. Även en del tyger har kommit in i lagret......
När vi passerade Väla utanför Helsingborg, blev det ett stopp på Ohlssons Tyger, där jag hittade dessa tyger. Tre stuvar och ett reatyg i metervara. Jag har inte sytt något av tygerna ännu. Men med tanke på hur mycket de minsta barnbarnen växer, så är det hög tid att få det gjort!
Det blev även ett stopp i Kinna och Skroten, där jag köpte en stuv med Linnetrikå, i aprikos färg. Tyget är tunt, och jag har testsytt ett långt linne med sprund. Glömt att ta kort.....

Tygerna från Camilla design kom i maj månad och av dessa har jag sytt!
Sportlinne till Siri

Tshirt och långärmad tröja till Tristan

Tshirt till Siri och hennes bästis.

Tshirt till Tristan.
Jag klickade även hem reatyger från någon annan firma i maj, minns inte vilken.
Minnet börjar bli kort! Men det rosa tyget är college, och är tänkt till joggingbyxor till Siri. Bladtyget är tänkt till en klänning till mig..... får se om det blir någon! Tänkte mig en APS med holkärm.
Sydde en toille i reatyg och tyg från en klänning från syrran. Den blev bra, men modellen är smal, så jag ska gå upp en storlek innan jag syr i fintyget.
Jag har även köpt några PDF-mönster. Trots att jag inte tycker om att klippa och klistra!
Think Big i vuxen och barnversion, från 6Then. Test sytt en till syrran i storlex XL. Den blev STOR!
Leopardtyget är köpt på NETTO! Det svarta är från lagret. Syrran har betalat tygerna och jag syr! Bra fördelning.
Jag har även köpt ett byxmönster till barn. Typ joggingbyxor med fickor: Pocket Pants, stl 56-164 cl. Från OMG Bananas. Därifrån blev det även ett vuxenmönster på, typ haremsbyxor med bröstlapp och hängslen; Never grow up. Kanske kan vara något till tonårstjejerna?
Även maken har fått ett nytt T-Shirt-mönster, från Ellie and Mac. Tänker testsy nu under hösten.
Passat på när mönsterfirmorna har haft REA eller andra erbjudande. Mönster är dyrt!
Ytterligare en "Hide Away" har det blivit till syrran! Hon bestämde mönster och köpte själv tyg, när vi var på tur med husbilen.
Tyg med Bengaler på! Hon har ju två stycken, så det var ju ett självklart val. Tre meter tyg fick jag i en påse, tvättat och klart, och det är nog en meter kvar. Får försöka hitta något mer att sy till henne. Funderar på någon T-Shirt....... Får se vad det kan bli.

Trots husbilsliv och flytt, har det blivit lite sytt när vi mellanlandat i lägenheten. Vädret har ju, som sagt inte varit det bästa i sommar.
Så under de värsta blås-dagarna har vi faktiskt haft lägenhetsliv!
Lite vårlökar har jag tryckt ner runt rosorna, som finns vid hörnan av vår uteplats.
Köpte en flerpack på LIDL. Hoppas lite av det kommer upp till våren! Köpte även två Klematis på LIDL i början av sommaren, men de verkar inte trivas så bra..... Får se om de tar sig till våren? Rosorna klippte jag ner i somras Och de har kommit sig ganska fint. Det blir en ny klippning till våren för att få de lite mer "buskiga".

Så! Då var sommaren summerad!
Får se hur ofta jag uppdaterar den här bloggen, nu under "vinterhalvåret". Kan kanske bli en del från min NOTE 8. För tillfället blir det inte så mycket på IG eller FB. Tittar där.... men känner inte riktigt för att uppdatera de egna sidorna..... Allt går i vågor!
Nu vankas straxt hundpromenad med Zelda. Det blir gott att komma ut och röra sig, för idag skiner solen och det är faktiskt en behaglig temperatur!
Till nästa gång.....

Ha de'!

Inga kommentarer: