Sidor

onsdag 31 augusti 2016

Sensommar!

Helt otroligt, så kom sommaren tillbaka. Lagom till jag skulle sova efter mina två första nattpass......
Jag steg upp tidigt efter min andra natt, så vi kunde packa ihop och åka på tur med husbilen. Det blev norra Öland, närmare bestämt Sandviks Hamn som har en fin Ställplats. Det blev flera fina dagar med mycket cykling och även tid för stickning. Åh,vad jag har njutit. Mer om resan finns att läsa här.

Min "Whippet" har kommit en bra bit på väg. Och det börjar närma sig att sätta ärmarnas maskor på tråd, för att sticka vidare på "kroppen". Då slog beslutsångesten till! Ska jag verkligen göra den långa??? Men efter att ha sovit på saken, så får det bli den långa - jag har ju köpt till extra garn!!

På Öland blev det stopp i Löttorp. Ullcentrum finns ju där. Och visst blev det lite mer garn till stashen! Jag köpte två härvor Tussah Tweed. Det finns redan två härvor i mitt lager (samma färg), men nu räcker garnet till något annat än en sjal.......
Nu måste den den där minskningen av lagret bli av i höst! Jag har alldeles för mycket garn som legat i lådorna i flera år utan att bli något.... Jag stickar kanske för långsamt?
Jag har ju inte bara ökat mitt garnlager i sommar!! Utan det har blivit en del tyger inhandlade också. Inser att det kommer att bli mindre tid till stickning när vi flyttar hem till lägenheten. Symaskinen ska ju jobba lite också!
Det fina vädret verkar hålla i sig den här veckan också, så vi väntar lite till innan vi flyttar hem.... Dessutom är det godkänd badtemperatur i havet, så det blir ett och annat  dopp. Nu tar vi några dagar ledigt på hemmacampingen. Men det blir säkert lite cykling ändå!

SES!

Inga kommentarer: