Sidor

onsdag 10 augusti 2016

En tankeställare?

Jag följer en blogg som heter The Knitting Seaman och hon har gjort det där som jag inte ens har vågat tänka på. Nämligen att MINSKA sitt GARNLAGER! Men tanken har faktiskt börjat gro..... Jag borde nog göra mig av med en hel del av garnerna som legat i flera år! Det känns allt lite ångestbetonat. Men sist vi var hemma och vände i lägenheten och jag såg kaoset bland mina garner, så tog jag beslutet: -Jag ska rensa ut! Men det får vänta tills vi är på plats i lägenheten igen. För det är nog inte gjort "i en handvändning"?! Jag har ju de flesta av garnerna på mitt Ravelrykonto, så jag kan ju redan nu börja gå igenom vad som finns. Sen blir det säkert inte lika enkelt när man håller garnnystanet i handen.......
Vi får se om jag lyckas!

Efter drygt tre veckor på "turné", är vi nu tillbaka på hemmaplan. Resan blev väldigt bra, även om den blev annorlunda än den vi planerade för i våras. Fortfarande har jag ledighet kvar.... Börjar inte jobba förrän 23 augusti. Så om bara vädret bättrar sig lite, hinner vi med fler utflykter innan det är dags för kneg igen.

Trots de kraftiga vindarna idag, har vi cyklat ca två mil, på förmiddagen. Zelda gillade inte att det blåste så mycket, så hon kröp långt in i kärran - ville inte springa!
Även när vi stod stilla, valde hon kärran.....

Barntröjan är nu avmaskad och knappar isydda. Känns bra. Två hela nystan och så några meter på det tredje gick åt. Så jag har fortfarande nästan ett helt nystan kvar!
Har en påbörjad mössa i garnet på stickorna. Så det får väl bli min kvällsstickning.

Sen får jag väl ta tag i den där koftan jag köpte garn till i juni..... Ska bra komma ihåg att hämta min magnetplatta (till mönstret), nästa gång vi är och vänder i lägenheten. Jag har även ett par sockor på stickorna, det behövs ju mer än ett projekt på gång.....

Till nästa gång.....
Ha de'!

Inga kommentarer: