Sidor

söndag 14 augusti 2016

"WHIPPET".

Efter att ha fått inspiration från en stickerska's bild på FB, har jag nu kommit igång med min för länge sen påbörjade Whippet.
Det är faktiskt en riktigt rolig stickning. MEN tyvärr ingen stickning att ta till vid TV:n eller med en Ljudbok i öronen. Det är mycket mönsterläsning, så det gäller att hålla rätt på varven. Tur att jag har en rejäl magnetplatta till mönstret!
Garnet är Indiecita Alpakka på 250 grams kon, egentligen till maskinstickning. Garnet bör räcka precis till den korta varianten....... Indiecita's Alpakka är ett favoritgarn, lagom tjockt och dessutom så mjukt.
Efter att ha lyssnat på "Nördic Knitting", så vet jag numera att "vanlig" ull är mycket bättre på många sätt. Men det hjälper ju inte, när jag inte kan sticka med det. Till och med alpakkan känner jag av emellanåt......
Ja den här sommaren blev kort! För i veckan som gått blev det HÖST - på riktigt! Inte bara blåsigt utan även kallt - bara några plusgrader på nätterna! I Småland fick de till och med snö! OK, det var på Sydsvenska Höglandet (i Skillingaryd) men i alla fall. Det är ju inte ens halva augusti ännu.......
Något varmare har det blivit och jag har ju en vecka kvar av sommarsemestern, så vi tar en tur till med vårt mobila boende, och får väl hoppas på bra "höstväder"!

SES!

Inga kommentarer: