Sidor

måndag 12 september 2016

Sommarvädret fortsätter......

Helt otroligt är det fortfarande sommarväder! Gissa om jag njuter.......
Efter Ölandstrippen blev det en vecka på hemma plan. Finns ju lite som måste fixas där också. Tvätt och annat "kul".  Grattat dottern på hennes födelsedag och passat barnbarn...... Det finns alltid något som behöver göras.
Eftersom sommaren fortsatte blev det en tur till Österlen. Åh, där skulle jag vilja bo! Bland kullar och äppelträd! Drömma kan man ju alltid göra! I vilket fall som helst så maxade vi min senaste ledighet med dagar i Kivik, på Sandhammaren och i Ystad. Åkte hemifrån när jag vaknade vid lunchtid och kom hem på eftermiddagen, när jag skulle börja jobba till kvällen. Det kan man väl säga vara maxat. Och vad har vi gjort då? Cyklat så klart! Två sträckor på Sydostleden. Nyfiken?? Läs här.
Dessutom har jag kopplat av med stickning i solstolen. Ätit gott och bara "varit". Kan ju knappast bli bättre ledighet än så!
Kivik

Kivik- utsikt mot Vitemölle

Kivik
På Sandhammaren blev det strandpromenad med mycket Whippetrace! Helt vild blev Zelda när hon fick rusa i sanden och springa i vattenbrynet! Vilken lycka för en whippet! Vattentemperaturen var klart godkänd för ett dopp, så visst blev det badat - tillsammans med en vild whippet.
Sandhammaren - tidig morgon

Sandhammaren - solen har precis stigit upp.
På lördagsförmiddagen blev det besök i Ystad. Lite stadsvandring och så har jag handlat TYG! Linnetyg till en klänning (tror jag). Blev övertalad av en jobbarkompis att gå en kurs i klädsömnad. Jodå jag har sytt kläder förr - både till barnen och till mig själv. Men när jag såg vem som skulle hålla i kursen tvekade jag inte att anmäla mig. Åsa Bäckström heter vår "fröken" och hon är en lokal kläddesigner, som syr kläder gör hattar och stickar! Hon finns på Åsas Hus straxt norr om Karlskrona. Ska bli kul att börja med något nytt!
Campingsäsongen lider mot sitt slut! Den 15 september stänger säsongscampingen..... Så nu blir det till att tömma husbilen och lämna vårt mobila hem för lägenheten igen. Känns allt lite vemodigt. Men samtidigt ska det bli skönt att komma hem till lite större ytor. Framför allt nu när kvällarna är kyliga och fuktiga och inte inbjuder till utesittande.

På stickfronten går det framåt - sakta men säkert. Jag stickar spetsmönster och lyssnar på stickpodar. Har lyssnat på alla avsnitten av NördicKnitting! Vilken kunskap de där två tjejerna sitter på! Helt underbart att lyssna på dem...... ser framemot nästa avsnitt! Jag har även laddat ned några andra som jag ska testa. Men jag misstänker att det blir svårt att slå NördicKnitting.

Till nästa gång!
Ha de' gott......

Inga kommentarer: