Sidor

torsdag 18 april 2013

Våren är här!

Visst är det så! För både blåsippor och vitsippor i blom, måste väl betyda att våren är här!









Varmt har det också blivit. Ja, allt är ju relativt, men mellan 10 och 15 plusgrader är ju varmt i förhållande till alla minusgrader som varit tidigare!
Husbilen har kommit på plats på Campingen. Och för varje dag som går kommer fler och fler långliggare och ställer upp sitt sommarboende.
I går blev det faktiskt en eftermiddag ute i solen, med stickning och en ljudbok! Men det gällde att sitta i lä, för vindarna var isiga....
Koftan närmar sig avmaskning på "kroppsdelen".
Sen ska det ju bli två ärmar stickade också. Men jag är faktiskt riktigt nöd så här långt.
Jobbsticket är också en bit på väg! Funderade länge om jag skulle sticka fram- och bakstyckena på rundsticka. Men eftersom styckena ska vara raka är det ju svårt att veta var man ska dela på arbetet, för att få in ärmarna?! Så jag gjorde som vanligt, ett stycke i taget.
Fotade med mobilen i natt, så det blev inte riktigt rättvisa åt den julröda färgen. Det får bli en bild i dagsljus vid senare tillfälle. Använder mina Addi clic rundstickor. De är så sköna att sticka med. Snäppet bättre än mina Knit Pro. Men jag har faktiskt märkt att många gånger beror det på garnet också, vilken sticka som känns bäst att använda!
Nu får det bli en stunds vila innan det bär av till jobbet. Misstänker att jag, som vanligt får sällskap i sängen!









Det är aldrig fel med lite sällskap!

På återseende!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Det ser ut som om du har det riktigt bra!
Kram och trevlig helg!
/Henrietta