Sidor

tisdag 2 april 2013

De finns hopp!

Det känns som om det är vår i luften. Äntligen! I dag stod termometern på 7,5 grader plus vid middagstid.
Hundpromenad utan täcken på de fyrbenta, så skönt. Och solen som värmde gott. Enda minuset är just minusgrader på natten! I morse vid första kisserundan var det 7 minusgrader!! Men detmåste väl snart ge med sig? Jag är i alla fall optimist!! Nu är våren på G, så det så!!

Lite böcker kom med posten idag!

Kunde inte låta bli den där vantkalendern. Fanns ju fortfarande kvar på bokrean hos Adlibris. (Inte har jag stickat ett endaste par ur förra årets kalender, så egentligen behövde jag ju inte den här?) Sen tyckte jag att en bok med många sätt att lägga upp eller maska av på, kunde vara bra att ha. Nu börjar det bli fullt i hyllan med stickböcker. (Får väl hitta en annan hylla att sätta dem i.)

Halvvantarna, som varit mitt jobbsticke, är nu klara.
Provade att sticka i sockgarnet 7 bröder från Novita. De känns varma och go'a, men kanske en aning stickiga?? Tror att jag ska hålla mig till alpacaullen i fortsättningen.

Uppifrånochner-koftan växer. Perfekt stickning med en ljudbok i öronen, eller framför TV:n.










Eftersom jag inte har mer av det flerfärgade garnet, så blir resten av koftan enfärgad. Hoppas det blir bra?? Är lite tveksam, men det blir rätt dyrt att köpa till mer garn av det röd/blå, så det får nog bli som det blir!

Symaskiner har fått jobba lite också! Det har blivit några fler överdrag till dynorna i husbilen. Det behövs ju ombyten, där hundarna har sin plats. Känns ganska bra att ha det klart tills säsongen börjar......

Nej, nu fortsätter jag med koftan och lyssnar vidare på min bok!

SES!!

Inga kommentarer: