Sidor

fredag 12 april 2013

Aprilväder och lite annat smått och gott.

Vädret har gått från soligt vårvinterväder, till typiskt aprilväder! Dvs, nu har regnet kommit!! Ja, som vanligt är man ju aldrig nöjd! Men jag måste erkänna att det var riktigt gott att ha "sovdag" idag! Sover så gott när regnet trummar mot fönsterbläcken.... Nu är det bara en natt kvar att jobba detta passet, sen väntar mer ledighet. Jag har det så bra!!!

Nya mattan i husbilen är nu plats. Vi hade tänkt rätt när vi skar till den på balkongen, men det är ju alltid lite finjustering på plats.
Det tog en bra stund innan den var på plats, men nu så, kan vi åka dit näsan pekar, bara värmen infinner sig!







Mitt lilla nattsticke är också färdigt. Pulsvärmare i restgarn av tjock ull.
De hinner kanske bli använda innan vårvärmen kommer, för den verkar ju långt borta.....
Måste hitta något nytt projekt att ha med till jobbet i natt! Får väl bita i det sura äpplet och börja på en pippitröja till ett av barnbarnen! Tycker ju inte de där tröjorna är så kul att sticka, men de är ju fina när de är färdiga. Lilla F vill ha sin tröja röd med svart mönster, så det får väl bli så då!
Tänkte sticka den i Svarta Fårets Jubileumsgarn 100% akryl, 50g = ca 166m. Hoppas det håller sig fint efter tvätt, det känns i alla fall mjukt ock skönt. Det får ju inte vara stickigt!

Som vanligt, när jag sitter i arbetsrummet vid datorn, har jag sällskap av mina två fyrbenta vänner! Njuter av ha dem i min närhet!

Ja, så är det fredag igen, men vi får ta lördagsmys i stället.
Alla ni andra får ha en fin fredagskväll i regnrusket!
SES!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Regnet behövs, det är ju torrt i markerna. När sedan solen kommer och värmer den våta jorden, då "exploderar" det. Här regnar det också men värmen är nog på väg.
Så härligt det måste vara att börja tänka husbil och rusta upp och planera för kommande resor.
Hundarna är så fina tillsammans, tänk så lika de är i pälsen.
Trevlig Helg på Er!

/Eva