Sidor

måndag 15 april 2013

Rörigt!

Det är bara förordet till hur det är i min lilla hörna av arbetsrummet!
Vet inte hur jag lyckas ställa till det så här?? Eller jo, det är ju inte så konstigt, när jag bara plockar ut mönster ur pärmar och aldrig sätter tillbaka. Tittar i stickböcker efter inspiration, och låter de sedan ligga kvar på skrivbordet! Dags att röja, IGEN!
Men som vanligt kommer säkert något roligare ivägen, som att gå till biblioteket och hämta beställda böcker?!
Helgen har faktiskt bjudit på lite vårvärme! I lördags när jag sovit klart blev det en tur till dottern, för att titta på alla lammen! De växer så det knakar och de har massor av energi!
Söndagen bjöd , förutom värme, även på sol! Så det fick bli ett ryck med hagmarken igen. Det fanns en hel del fällda träd kvar, som vi inte hann få bort innan sista snön kom. Men nu är det klart och riset är uppeldat!









Kvar är att räfsa bort smått ris och massor av eklöv, så att det kan bli en fin beteshage igen! Får se hur mycket vi hinner i vår.

Husbilen har kommit på plats på campingen. Skönt. Men så blött det är i marken! Det behövs massor av sol, för att gräsmattorna ska torka upp! Men det är väl dags för riktig vårvärme nu??

På stickfronten går det framåt, om än sakta. Tant Kofta-koftan växer med några varv varje dag. Och så har jag startat upp ett nytt jobbsticke: Pippi-tröja i rött och svart! Det är faktiskt en fin kombo! Bild kommer senare.
Får nog starta upp en sockstickning också! Konstaterade att favvosockorna börjar bli lite tunnslitna, så det är hög tid för ett par nya! Ska kanske testa garnet jag köpte på Symässan  Malmö, eller så blir det favoritgarnet Regia??? Ja, jag vet! Jag har beslutsångest......

See You!

Inga kommentarer: