Sidor

mÄndag 27 april 2020

Kallt! đŸ„¶

Ja, inte Àr det nÄgon sommarvÀrme, Ànnu!
I morse var det bara 4.4 grader, nÀr vi gick ut straxt efter kl.07! Men ok dÄ, temperaturen stiger ju ganska fort, nÀr solen Àr framme. Fast det hade ju inte gjort nÄgot om det hade varit lite varmare. Campinglivet hade blivit behagligare dÄ!

Har lyckats sticka lite varje dag, de senaste dagarna - utan att fÄ allt för ont i vÀnster tummme och hand! Kanske det kan bli ett par sockor klara denna mÄnaden ocksÄ. Har vÀl hÀlften kvar pÄ skaftet pÄ 46:orna jag stickar!
Stickar i Tant Koftas Trekking. Ett garn som legat ett par Är i mitt lager! Det Àr bara att jobba pÄ, för att minska garnlagret. FÄr se hur mÄnga par jag lyckas sticka i Är. MÄlet Àr - minst lika mÄnga som förra Äret, dvs 8 par! Det kan ju lyckas, eftersom dessa sockor Àr nummer fyra i Är!
Idag har jag tÀnkt sy lite. Ska testa om det gÄr bra i husbilen. Bordet Àr ju inte sÄ stadigt som jag hade önskat. Men jag provar i alla fall.
Jag har bestÀllt joggingtyg frÄn Jofotex. Fick bestÀllning frÄn Jacob, 12Är, pÄ en Hoodie, sÄ dÄ fÄr ju farmor sy en!
Jag har ocksÄ bestÀllt nya Keensandaler! Tre par! Olika modeller. Ja, jisses vad det Àr dyrt att vara coronaisolerad! FÄr nog lÄta bli att surfa runt och i stÀllet sÀtta mig och sy!

SES!

Inga kommentarer: