Sidor

lördag 25 april 2020

På campingen....

Ja, nu är vi på plats sen ett par dagar. Och vilka första dagar vi fick! Strålande sol och sommarvärme.
Men som vanligt i april..... så vänder vädret snabbt och blir mulet, kallt och blåsigt igen. Dessutom avlöser kortare regnskurar varandra under eftermiddagen idag! Inget önskeväder precis!
Men jag hämtade min nya maskin igår, för att ha här i husbilen. I alla fall så länge vi står på Campingen.
Igår ritade jag mönster, till kläderna som är beställda. Och i dag har jag använt ett av matborden i servicebyggnaden, till "klippbord". Inte optimalt, men bättre än det lilla bordet vi har i husbilen.
Tog bara den lilla skärmattan med...... i minsta laget när man ska skära ut storlek 170cl. Misstänker att saxen blir mer använd i fortsättningen.
Men nu är första plagget utklippt i alla fall. Sen får jag se när det blir sytt! Tror nog jag kommer att sitta i matsalen och sy? I alla fall på vardagarna, när det är tämligen tomt på campinggäster. Vi får se hur det funkar.
I värsta fall får jag väl ha maskinen hemma, och cykla hem och sy, när det är sämre väder. Men det löser sig......

SES!

Inga kommentarer: