Sidor

onsdag 22 april 2020

Camping- you know!

Nu är det inte många dagar kvar av april!
Påsken gick snabbt..... Påskafton var vi hos Anna och Micke och åt god påskbuffé, från Askunga Dovvilt. Varmrökt hjortstek och potatisgratäng, med sallad och bröd. Prinsessbakelse till kaffet. Det blev en fin dag i Hinsemåla.
Ett par byxor till Tristan har det blivit sytt sen sist.

Sen har Husbilen kommit på plats på Campingen. Det hände i fredags. Samma dag kom min nya maskin! YEH!
Vilken lycka! Har ägnat ett par  dagar till att lära känna min nya kompis. Har även fått till bandkantningen. Men det var inte helt lätt. Att "bygga om" mellan overlock och cover var inte svårt, men det tar en stund nu i början. Testsydde en Tshirt till mig med maskinen.
Blev väldigt nöjd. Nytt mönster: Windward Violet Top, från MW Pattern.
Den här veckan har jag blivit ett år äldre.... tur jag fick en sån bra födelsedagspresent!
Dessutom har det varit nästan sommarväder! Visserligen ganska kallt på nätterna, men så goa dagar!
Ja, så då var det väl bara att flytta ut i husbilen, då? Sagt och gjort - idag packade vi ihop och flyttade till campingen! OMG, säger jag bara! Vad grejer som ska med och som sen ska hitta sin plats i husbilen! Det har varit ett "dagsverke" att få allt på plats. Men nu sitter vi och pustar ut med var sitt glas vitt och håller tummarna att det fina vädret håller i sig  - länge!

SES......

Inga kommentarer: