Sidor

måndag 4 maj 2020

Även i Husbilen....

..... går det att ha en "syhörna"!
Min lilla kombimaskin tar inte så  stor plats. Visserligen får jag plocka undan när vi ska äta. Men det är det faktiskt värt!
Idag räckte bordet till att rita nytt mönster på. OK, man får ju ta en del i taget...... men det gör jag oftast även på hemmaplan.
Det blev ett mönster på ett linne, från Itch to stitch, "Lago Tank". Även tyget gick att klippa till, på det lilla bordet! Sen ska det bara sys också. Men det får vänta tills det inte är njutningsfullt att lapa sol!
Sen var det, det där, med bandkantning...... Jag har inte fått till det riktigt bra, så jag tog ett beslut och har köpt en orginalbandkantare! Visserligen en som är testsydd med, men med dryga 40% rabatt, kan jag ta det. Väntar på att den ska komma med posten nu i början av den här veckan! Det är dyrt att köpa nya maskiner........
I lördags var det riktigt skitväder, så vi åkte hem och körde ett par maskiner tvätt. Jag passade då på att bandkanta de två ärmlösa klänningarna jag hade utklippta. Sydde båda färdiga, sånär som på att fålla kjoldelen. Det får vänta tills maskinen ska byggas om till cover. Just nu är den en overlock.

Mannens 46:or har lämnat stickorna
och ett par nya, till mig, är påbörjade. Enkla slätstickade, tå-upp med fleegle- häl. Som vanligt!

Det var allt för idag!
SES!

Inga kommentarer: