Sidor

fredag 6 mars 2020

Ja, då är det mars!

Middagen med barn och barnbarn, avlöpte bra. De små, 5-åringarna, fick sina byxor och tröjor. Och de verkade nöjda. Maten gick åt och även efterrätten, glass och vaniljwafers. Sköntnärnär maten är uppskattad!
Sen sist har mysteriesjalen blivit klar!

Är väldigt nöjd med den,även om jag troligtvis inte kommer att använda den! Kanske den går att sälja?
Vad har mer hänt sen sist då?
Jo, vi fick en dag med snö!! Inte något som vi önskat, precis! Men som tur var försvann det lika fort som det dök upp!
Hushållsmaski en har fått jobba ett tag. Jag har sytt projektpåsar av "lapparna" jag köpt på IKEA! Det blev 5 stycken!

Klippte ut 12x12cm av lapparna och försökte få till bra mönsterpassning. Tycker att jag lyckats bra och fått fem fina påsar. Ska lägga ut dem på IG och se om jag kan få dem sålda.......
Jag har även köpt tyg, sen sist! Öglad jogging på FB, 2.5m tyg och fyra paneler......
Tänkte det kunde passa till de två femåringarna?! Får väl se om det går hem....
Mitt mönterpapper är slut, så jag köpte Fiberduk på Biltema.... hade hoppats att det skulle funka att rita mönster på det..... men jag är tveksam! Varken blyerts eller tusch funkar. Fick tips om vanlig bläckpennna. Ska testa det i morron! Misstänker att jag får beställa dyrt mönsterpapper från nån webshop! Återkommer med resultat.
Har lånatbok på bibblan......
Eftersom jag fickbbeställning på kläder till Barbie! Kan ju säga att det inte var nån hit att sy!

Det blev ett joggingställ! Men jisses så pilligt att sy. Jag tror Barbie får använda sina gamla kläder fortsättningsvis! Kanske jag försöker sy en enkel klänning? Eller så stickar jag något - måste vara enklare än att sy?
Ja, det var allt för denna gången!

SES!

Inga kommentarer: