Sidor

söndag 29 mars 2020

Det där med vår.......

Jodå, det har det varit en vecka!
Men i natt drog vintern in igen. Med friska, kalla nordvindar och snöslask! Så var det med det😪
Men vi har passat på att cykla två pass, medan det var vårväder. Båda på runt 3 mil.

Känns riktigt bra att ha kommit i gång med cyklingen. Men veckan som kommer...... lär inte bjuda på "cykelväder". Ja, det är bara att gilla läget.

På stickfronten då? Där händer inte särskilt mycket! Ujo-tunikan har jag repat upp! Den var ju nästan klar. Men den satt inte bra på min kropp.

Får fundera ett tag på vad det vill bli av mitt dyra Kalinka-garn.
Sockorna jag började på...... har jag också repat upp! Jag kom fel i hälmönstret och sen gav jag upp!
Så nu får garnet bli ett par simpla tå-upp sockor i stället.

Har inte sytt något i veckan. Men nu börjar det "suga" lite, att sitta vid maskinerna.
Tygerna från Zannaz, har kommit och de är tvättade. Även knivarna till min Overlock var med. Tänkte skicka knivarna som sitter i maskinen på slipning, så då är det bra med en extra uppsättning.
Mitt paket från Erikas Syskrin har också hittat hem! Det var ju lite önskesaker i den beställningen. Bl.a en Treviks-bandkantare och ett ministrykjärn. Samt en bok för min Cover, med massor av tips och tekniker.

Det blev ju inte billigt...... men det hade nog blivit dyrare att gå på Symässan!

Ja, ja den där Covid-19, ställer till det. Mer och mer ställs in och rörelsefriheten inskränks oxå. Undrar om vi kan åka någon stans med husbilen, när vi tagit ut den från vinterförvaringen? Ser faktiskt lite dystert ut.

Avslutar med bilder på tröjorna jag sytt till femåringarna. Ostrukna, men klara......



De två översta till Siri och de andra två till Tristan.

Ja, det var allt för idag!

SES.




Inga kommentarer: