Sidor

lördag 21 mars 2020

Nu är det VÅR!

För stackmyrorna har krypit fram! De var i full gång i torsdags när vi kollade in blåsippor och vitsippor på vår hundpromenad, i strålande solsken.
Så vi fick riktiga vårkänslor och tog eftermiddagsfikat i varsin solstol på verandan! Sen tuktade jag rosorna, medan mannen putsade fönstren. Så nu har vi rena fönster och vårgardinerna är på plats! Kan ju bara bli bättre nu.......
I går plockade vi fram cyklarna och tog en premiärtur på 16.6km! Så efterlängtat.
Nu är det bara att jobba på, för att gå ner de där trivselkilona som lagt sig runt midjan, i vinter! Förhoppningsvis ska vi orka cykla en del i sommar...... bara det blir väder för det!

Sen sist då?
Jo jag har fått sytt en del. Allt är inte på bild ännu, men här är lite i alla fall.
HideAway till svärdottern.

PocketShirt till 5-åringarna.
Till 5-åringarna har det oxå blivit varsin långärmad tröja, med häst- och katt-panelerna. En T-shirt med dinusarier och enfärgat av stuven som blev över och en tunika i två stuvbitar i rosa och grått. Måste ta bild på det också.
Som vanligt har jag sockor på stickorna och så blir det några varv då och då på tunikan i lin.
Ja, sen slog ju Coronaviruset till och lamslog allt! SHIT!
Symässan i Malmö blev inställd..... jag hade verkligen sett fram mot den. Men kan man inte åka på mässa får man ju nätshoppa i stället!😍
Så jag har lagt beställning på sådant jag tänkt handla. Nonwoven mönsterpapper har jag fått hem. Köpte två rullar à 25m. Lika bra att ha det hemma. Väntar paket från Zannaz, med tyg till syrran och knivar till överlocken. Sen beställde jag från Erikas syskrin också. En 3-viks bandkantare, ett ministrykjärn, en bok och lite tryckknappar. Ser fram mot nästa veckas post.......

Idag lovas hyfsat väder, så vi tar oss nog en tur på cyklarna efter lunch. Får se om jag orkar gå med på Caféets  hundpromenad efter det? Kan ju bli för mycket frisk luft på en dag.

SES

Inga kommentarer: