Sidor

onsdag 8 januari 2020

Nytt år - nya mål!

Ånej, några större förändringar blir det inte! Nyårslöften är inget för mig......
Men trots det har jag två mål att jobba mot. Nämligen:
1. Jag ska fortsätta att sticka från min mitt garnlager, så det minskar lite till.
2. Jag ska försöka använda så mycket som möjligt av mina tyger, när jag syr. Det kan bli en utmaning, eftersom många av trikåtygerna bara är på max en meter!
Vi får se hur jag lyckas med detta.

Vid årets slut kollade jag genom mina bilder på färdiga projekt. Jag var nyfiken på hur mycket jag stickat, eftersom känslan sa att det inte var så mycket. Här är resultatet:
Det blev trots allt en hel del: 6 tröjor, åtta par sockor (fyra par var, till mannen och mig), en mössa och ett par mamelucker!
Dessutom har jag ju sytt en ryslig massa!

På det nya året har jag påbörjat två projekt, med garn från stashen.
En "Ujo", mönster från Laine magazine nr2.
Stickar i Kalinka 41, från Karin Öberg. En blandning av lin och bomull, som känns väldigt behaglig. 4 härvor á 100 gram har jag. Får se hur långt det räcker.
Sen bestämde jag mig för sockutmaningarna som rullar via Instagram. #freesocks, via Cia Bod och #boxofsocks2020_challenge, som Stickerianpodcast drog igång. Jag satte ett eget mål, att mina sockor ska vara toe-up och gratismönster från  Ravelry! Får se vad jag får ihop. Har även några böcker som jag kan plocka mönster från, när inget passar på Ravelry. Första paret är påbörjat! "Speckled Space Socks".
Sen har jag tänkt vara med i en Mysteriestickning, som börjar till helgen. Det är en sjal med pärlor! Åtta ledtrådar, så den håller på in i februari. Får se hur det går.

Sen Nyår har fokus legat på stickningen. Men en Lunchväska till har blivit sydd. Och en ligger "på vänt", utklippt, ska bara sys ihop. Denna gång blev innerväskan i avtorkbar bordsduk. Betydligt smidigare att sy i!
Jag har tänkt sy någon projektpåse till pågående stickningar och  sen har jag en plan på någon förvaring till fasta rundstickor....... Får se vad det blir av tankarna. En tunika till Svärdottern har jag också tänkt sy. Hon fick ju ingen julklänning.
Ja, sysslolös blir jag inte under våren!

Något vinterväder har vi inte, ännu. Här avlöser regnvädren varandra, med massor av vind däremellan! Känns som en enda lång höst! SUCK!!!!
Men, men - snart är det VÅR!

SES!

Inga kommentarer: