Sidor

torsdag 30 januari 2020

Ingen vinter, här inte!

Nej, snarare är det vår! Alltså pollensäsongen har kommit i gång - i januari! Ur led är tiden, eller är det klimatet? Trodde inte riktigt på det där med pollen - förrän jag med egna ögon såg nya hängen på hasseln, i helgen som gick. Och visst har det varit en varm "vinter". Temperaturen har legat på 5-7 plusgrader hela dygnet. Så det är inte konstigt att även fåglarna börjar få vårkänslor. Men vi har februari kvar..... och det brukar alltid komma snö runt vecka 8! Den som lever får se.
På stickfronten då? Joda mina Speckled Space Socks är färdiga!
Riktigt rolig stickning, och resultatet är jag supernöjd med! Kan säkert bli fler.....
Lintröjan växer sakta. Jag har stickat upp två hekto garn och har lika mycket kvar. Nystat upp en härva idag och tänker sticka ärmarna, innan jag gör kroppen klar. Det är ju en tunika med korta ärmar, egentligen, så jag vill ju sticka så långt garnet räcket. Får se hur långa jag stickar ärmarna.......
Framsida

Baksida, med ribb
Mysteriesjalen blir sååå fin! Tre ledtrådar är klar och nummer fyra kommer på lördag. Det är så kul att sticka spetsmönster med pärlor!
Ser fram mot nästa ledtråd!

Något sytt har det inte blivit! Däremot har jag klippt ut lite projekt inför Sylanet 8/2.
Har ju glömt att visa tygerna som beställdes tillsammans med syrran.
 Tigertrikå och jogging med moln och blixtar tog jag hem. Det var rea!!
Det blå med stora blad har syrran köpt på Netto! Det är plysch. Det mörka med blommor kom i samma beställning som mina tyger. Plyschen är utklippt och blir en Hide Away. Den mörka trikån ska bli en tunika. Jag lurar fortfarande på vilket mönster jag ska sy efter. Får snart bestämma mig.

Sen funderar jag på om jag ska åka till Malmö, på Sy och Hantverks festivalen, den 21 mars? Är ju lite sugen..... men jag avvaktar lite till. Vill se vad det blir för utställare........

Annars rullar det på som vanligt! Regnar gör det nästan varje dag. Så hundpromenaderna går ju inte att planera. De får helt enkelt bli när det är paus mellan skurarna!

Nu får det bli lite ärmstickning, tills det slutar regna.

SES!

Inga kommentarer: