Sidor

söndag 9 februari 2020

SYLAN - I love it!

I går blev jag hämtad av bästa sykompisen, Ewalena - i ottan! Packat hade jag gjort redan på torsdagen,
så det var bara att lasta in och åka till Kallinge Folketshus. Vi var ett gäng glada sytokar, 12 st, som sydde så maskinerna glödde!
Jessica's företag, "Prins 21design och hobby" firade 4 år. Så det blev uppmärksammat av tidningarna Sydöstran och Blekinge Posten samt av Svt Blekinge, under dagen. Kul att vår hobby blir uppmärksammad! Vi hade en superfin dag, med mycket sy-ing och ännu mer prat! Och jag fick sytt en hel del, trots att dagen började med att sprätta kantband, flera gånger! Det blev tre tröjor och ett par byxor. Syrrans klänning hanns inte med.
Pocket Pants, OMG Bananas

Ester&Ebbbe, lång ärm

Ester&Ebbe, kort  ärm

Långärmströja, mönster från Heilt Spesielt
Kändes bra att fått sytt det jag klippt ut. Pysslat med stuvbitar, för att göra slut på mina tyger.
Innan Sylanet sydde jag en Hide Away i plyschtyget, syrran köpt.
Hoppas  hon blir nöjd.
Klickade hem ett nysläppt mönster  från OMG Bananas, förra helgen! Var ju bara tvungen att test sy - genast!
"Pocket  Shirt", jädrans ett så kul mönster. Lockar till att använda stuvbitarna som finns i gömmorna! Egentligen ska det vara en krage med snöre..... men mina stuvar räckte inte till det, så det fick bli mudd i halsringningen.  Men det blev bra det också!

Stickat har jag gjort i veckan. Ledtråd fyra är klar på Mysteriesjalen!
Den är så kul att sticka........ Nu är vi halvvägs i ledtrådarna! Femte ledtråden kom igår, så den har jag skrivit ut och börjat sticka på idag.......
Makens sockor och har också fått lite omtanke. Har precis börjat öka för vristen. Tänkte "knycka" hälen från Town Wall Socks, denna gången, och inte göra min vanliga Fleegle-heel.
Lintröjan/tunikan, Ujo, ligger och vilar i min stickkorg, för tillfället. Lägger mest tid på sjalen, eftersom jag vill vara "i fas" med ledtrådarna som släpps varje lördag.

Det kan ju bli både stickat och sytt de närmsta dagarna! En storm drar över vår landsända, med kraftiga vindar och regn! Ingen lätt uppgift att få ut en frusen whippet - eller en make som hatar blåst och regn! Ska väl erkänna att det inte är mitt favoritväder, heller..... men nån måste ju dra ut hunden på några "kisserundor" varje dag!

Ja, det var det hela denna veckan!

SEE YOU.......


Inga kommentarer: