Sidor

måndag 30 december 2019

Gott Nytt År, 2020!

Ja, nu är det bara lite  mer än en dag kvar av 2019! Vart tog det här året vägen? Tiden flyger iväg - ännu snabbare nu när jag är hemma på heltid! Det är väl bara att "gilla läget"!
Vad har hänt sen sist då?
Ja, julen har ju passerats. Barnbarnens julklappar gick hem. Skönt!
Något mer sytt klädesplagg har det inte blivit. Men däremot har jag sytt två lunchväskor - med plats för kylklamp.
Dragkedjan döljer fack för kylklamp.


Dottern och svärdottern la beslag på varsin. Sen fick jag beställning av syrran, som också vill ha en. I går ringde sonen och sa att de behövde en lunchkasse till..... för han hade lagt beslag på sin frus väska! Kul när det blir uppskattat. Mönster finns hos "Christinas Sytips". Både på bloggen och så en turtorial på YouTube. Jag använde COOP's flergångskasse som fodertyg. Den är ju avtorkbar. Men nästa lunchkasse som är utklippt, blir fodret av vaxad bomull. Rester från en s.k. vaxduk köpt på Hemtex. Ska bara samla inspiration till att sy!
De senaste dagarna har jag stickat och lyssnat på ljudböcker!
Jag la upp till en tröja den 13 december och i går, 29/12 var den klar! Det blev en lite modifierad "Il grande favorito", av Isabell Kraemer. Stickade den i Sublime luxurious aran tweed, på stickor 6mm. Jag la till fickor på den.
Lite svårt att fånga färgen. Den är mer rostbrun IRL. Idag har den blivit tvättad och ligger nu på tork. Stashen minskade med 350g/700m! Inte alls fel! Ett nystan blev över och det kommer att hamna i en kasse, som jag sen ska skänka. Kanske blir det till något dagis?
Restgarnssockorna till maken är också klara.
De är redan använda!
Efter det här vet jag inte vad jag ska sticka! Jag har en påbörjad spetssjal...... men den kräver uppmärksamhet, så det funkar ju inte med ljudbok i öronen när man stickar. Får kanske bli en mössa till? Annars är ju sockor alltid bra att ha på stickorna! Det löser sig väl så småningom!  Får väl sy den utklippta lunchkassen så länge......

Så mycket mer att tillägga har jag inte, så det är väl bara att avsluta som jag började:

Önskar alla som tittar in här ett riktigt gott slut och ETT GOTT NYTT ÅR!

Hoppas vi ses nästa år!

Inga kommentarer: