Sidor

söndag 21 maj 2017

Sen sist!?

Ja det blev en vecka hemma i lägenheten, innan temperaturen bestämdes sig att stiga till uthärdlig vårtemperatur!
Vet inte riktigt vad jag hittade på de där dagarna! Inte blev det något sytt i alla fall. Så de där byxorna de får väl ligga till sig till nästa år...... Stickat blev det lite i alla fall. Så nu är koftan till mannen på gång.
Enfärgat grafitgrått blir faktiskt snyggt. Jag har kommit en bit nedanför ärmhålet, så nu är det en lång  transportsträcka med långa räta och aviga varv! Passar bra som jobbsticke, när jag inte vill sticka sockor!
Första turen med husbilen är också avklarad. Det blev en kortis till Öland. Var tvungen att gå en kurs på jobbet - mitt i min ledighet! Men vi fick i alla fall 1½ dag på södra Öland. Vi hann med både en vandring på Alveret vid Vickleby, där vi tittade på orkidéerna. Tyvärr var de nästan förbi....
En cykeltur blev det också och därefter en fin kväll på Sandviks Camping med gott grillat och lite rött.
På lördagen åkte vi ner till Södra Udden och Långe Jan.
Vilket kanonväder vi prickade in! Hemvägen gick längs östra sidan. Och vi kunde njuta av utsikten och det fina vädret under hela resan.
Hemma igen på campingen var det bara att se till att få lite middag i magen och sen vila - för det var dags för nattarbete.
Ja, så är läget just nu. Vi tänker väl ta en tur i veckan som kommer. Lite att fixa på måndag när jag "går av". Men sen hoppas vi på "väder" för en tur mot Skåne.

SES!

Inga kommentarer: