Sidor

fredag 2 juni 2017

En bortglömd tillvaro!

Det där med att blogga........
Känns som det blir allt längre mellan tillfällena! Egentligen inget jag vill. För jag gillar ju det här med skrivandet. Men ibland bara orkar jag inte. det går faktiskt dagar då jag fullständigt struntar i sociala medier också! För vem orkar bry sig om alla självupptagna människor där ute?? Inte jag i alla fall.
Det har gått nästan två veckor sen sist.
Vi har varit på tur till Skåne och favoritstället Kullaberg.
 Vi gick hela rundan runt udden. Från Mölle-Hässle Camping till Kullens Fyr och så tillbaka! två mils vandring blev det och fyra timmar tog det! Gissa om vi var trötta.
Men utsikten från Håkull var magnifik, även om vädret inte var det bästa!
Det var ju inte bara vi som var trötta! Det var en liten hund som låg still hela kvällen och knappt ville ut en sista gång innan sängdax!
Tyvärr så gav vandringen världens skoskav...... så badsäsongen som precis kom igång innan vi åkte - avstannade direkt. För jag ville inte bada med ett öppet sår.
Och nu är det inte en fundering på att bada...... den där sommarvärmen känns just nu långt borta - IGEN! Undrar om det blir någon riktig sommar i år????
I vilket fall som helst, så har det faktiskt blivit en del stickat på koftan!
Men det är långt kvar ännu. Hoppas att garnet räcker, för de här långa varven slukar metrar......
Mina jobbsockor har legat i träda, men det är väl dags att få dem klara nu! Är lite sugen på att sticka ett par från "Tantulltuss sockbok". Får väl se vad det blir framöver.

Men snart är det semester!!!!! Och vi har faktiskt bestämt att vi ska ta en tur till Tyskland i år. Tanken är att åka längs Elbe denna gången. Men även kanske se om det kan bli ett besök på Rügen. Sen finns det ju Lübeck och Berlin också. Men man behöver ju inte ta allt på en gång, eller?? Men som vanligt är det ju vädret som styr våra resor. Så vem vet var vi hamnar.......

Sen var det ju det där med mobiltäckning på vår Camping! Tre:s täckning är sämre än sämst, så nu har jag tagit ett nytt abonnemang från Telenor - och genast blev tillvaron lättare. - Även plånboken blir lättare ( inte lika kul)! Ska bara komma till skott och klaga hos Tre också! Kanske man kan få kompensation för att det inte går att surfa på mobilen eller bredbandet??? Får väl återkomma till det.

Så, då var det uppdaterat för den här gången!

SES.........

Inga kommentarer: