Sidor

tisdag 21 februari 2017

Stickor - i parti och minut!

Fick helt plötsligt lust att sy!!! Antagligen för att stickningarna som är kvar, inte är särskilt roliga......
Så det blev en ny projektväska!
En sån där "lagom" stor. Tog några lappar från IKEA-högen. Tycker faktiskt att den blev snygg - om man nu får säga det själv?
Jag har även testat att "brodera" med symaskinen. Ja, det är väl inte det,den är bäst på. Men godkänt blev det i alla fall!
Jag har ju en del stick-set..... och de har jag i fodral från Hiaya-Hiya. Och eftersom de ser lika dana ut har jag märkt dem, så jag slipper öppna för att se vilka som är inuti. KA, är Kinki Amubari bambu tippar och kablar, som precis som HiayaHiaya roterar i fästet. Sköna att sticka med med, men i bland lite stel kabel. ChiaoGoo är nya för mig, så de har jag bara testat i Polly-koftan. Långa metalltippar och outstanding kabel. Visserligen roterar den inte i fästet men eftersom det är en plastöverklädd vajer, så rullar inte kabeln ihop sig. Får sticka lite mer med dessa nya innan jag vet vad jag tycker. Sen har jag en massa HiayaHiaya...... Korta sharptippar, sock-setet och dessutom ett set med bambutippar. Väljer oftast bambutipparna när det går.
Jag har även ett set med ADDI-klick, Korta lacetippar med bajonettlåsning. Måste säga att kablarna är riktigt bra, trots att de inte roterar. Däremot när man som jag stickar ganska hårt, så fastnar maskorna lätt i skarven mellan sticka och tipp. Det är en nackdel, men trots det använder jag dem en hel del. ADDI's fasta rundstickor är annars en favorit!
Jag har en del fasta rundstickor - som skulle behöva ett fodral..... Får fundera på om jag kan sy ett??

I morron blir det stickcafé hos Henrietta's. Det ska bli kul, för det är flera veckor sedan jag träffade alla goa stickerskor!

SES

Inga kommentarer: