Sidor

onsdag 1 februari 2017

På G....

Det här är vad jag håller på med just nu! Fyra projekt känns ju som överkomligt?!
Sockorna står helt still. Pollykoftan stickas det på när dagsljuset är hyfsat. 3ccc - cowlen stickar jag på när tillfälle ges på jobbet. Men Riddari är den som jag stickar mest på. Har precis börjat på mönsterstickningen på oket. Det är så kul att sticka mönster med flera färger. När tröjan är klar tänker jag försöka mig på ett par vantar.... eller kanske ett par sockor från #tantulltuss fina bok.
Den här veckan är ganska intensiv. Ja allt är ju relativt. Men i går var det stickcafé på Lennart's. Idag var det veterinärbesök för vaccination. torsdag och fredag är "sovdagar". På lördag kommer alla barn och barnbarn på den där middagen som frös inne vid jul. Söndag är helledig. PUH. Men på måndag blir det lunch med "nattisarna". Ska bli riktigt kul att träffas utanför jobbet. Tisdag - nytt stickcafé och sen är det dags att börja jobba på tisdagskvällen igen! Undrar om det blir lika fulltecknat när jag blir pensionär????

På återseende!

Inga kommentarer: