Sidor

lördag 11 februari 2017

När yrsel slår till......

Ja då blir det inte mycket gjort! Det är ryggläge som gäller. Och i tisdags var det dags igen. Sov mig igenom eftermiddagen och kvällen tills det var dags att gå till jobbet. Hade tänkt ta bussen, men det fick bli bilen - om jag skulle behöva åka hem tidigare. Lyckades ta mig igenom nattens jobb (ja jag hade tur - natten var lugn). Men velade en del på morronen om jag skulle sjukskriva mig den andra natten. Till slut gjorde jag det och tur var väl det! För sen blev yrseln bara värre. Så tre dagar har jag intagit ryggläge många timmar om dagen. Den här yrseln kommer ofta efter en period med för lite sömn och för många saker på gång! Och jag har sovit dåligt en längre tid, så inte blev jag förvånad!

Det var ju inte det bästa vädret att köra hem i onsdags morse! Snöstorm. Och som vanligt på mina breddgrader, så är det si och så med plogning av vägarna. Här plogas inte förrän det slutat snöa! Hem kom jag i alla fall och mer snö kom under onsdagen och natten till torsdagen. Så en 20-25 cm snö blev det. En kortare promenad när yrseln var minimal blev det på torsdagen. Var ju tvungen att komma ut och plumsa lite i snön!



Det är fortfarande vinterväder ute. Temperaturen ligger runt nollan, så lite töväder var det igår mitt på dagen. Men idag är det straxt under noll och dessutom blåser en kall vind.
Yrseln kommer och går, men det är längre mellan attackerna. Fortfarande blir det mycket vila och idag klarar jag kortare stunder vid datorn.


Jag har faktiskt stickat lite på min Riddari! Efterhand som maskorna i oket minskar - går det allt snabbare att sticka ett varv.
MEN!
Mitt roströda garn kommer inte att räcka, så nu måste jag trolla med det jag har kvar.....
På bilden till höger finns det garn som är kvar att sticka av! Det blir en utmaning att få det att räcka och att bli snyggt ihop!


Middagen med barn och barnbarn avlöpte som planerat! Maten var uppskattad och trevligt hade vi. Men jag glömde ju att ta kort!!

I veckan som gick bestämde jag mig för att gå en fotokurs!
Så jag plockade fram kameran och bruksanvisningen för att gå igenom menyerna igen. Kursen är bara på tre gånger, men jag hoppas att jag kommer lära mig mycket ändå! Allt hänger ju på om "läraren" kan förmedla sina kunskaper........ Kul ska det bli i alla fall!

Avslutar med min fina garnskål, som rymmer två små nystan och påbörjade tå-upp sockor!

SES

Inga kommentarer: