Sidor

tisdag 2 december 2014

Två tredjedelar.....

..... är klara. Dvs Arantröjan och en Mössa! Fast nu ljög jag! Tröjan saknar knappar, men det räknas inte! För att det inte ska bli allt för råååååsa, har jag kompletterat med blått. Ja, jag hade inget val, för den där råååsa färgen fanns inte hos min LYS! Där fanns en sådan där riktigt babyrosa, nästan vit och det passade ju inte alls! Så det fick bli blått! Byxor är påbörjade i blått och det är tänkt att det ska bli några smala ränder råååsa på byxbenen, av den sista garnstumpen som är kvar! Tröjan slukade mycket garn, nästan 130 gram av de 150 grammen jag hade!
Nu vill jag bli färdig med det här babysetet, för jag vill sticka annat! Den där KoftKAL:en lockar och så alla sjalmönster jag samlat på mig under hösten. Sen ska det bli ett par sockor till ett av de lite större barnbarnen. Men det är ett hemligt projekt, än så länge. Väntar att garnet jag köpt ska komma på posten....

Medan jag sitter vid datorn har jag alltid sällskap av mina två "kringlor"!
De ligger inte alltid tillsammans. Men ibland när de är lite frusna efter långpromenaden så är det gott att dela värme med varandra!

Ännu en förkylning har invaderat min kropp! Halsont och feber, och så för säkerhets skull lite migrän på det! Ja, ja det är bara att genomlida eländet. Förhoppningsvis går det snabbt över! Kan ju alltid kurera sig med en varm kopp GLÖGG ( eller två!).....

Ha det gott, go' vänner!

Inga kommentarer: