Sidor

söndag 28 december 2014

Mera Leopardmönstrat!

Eftersom jag inte har något "tjockare" sockgarn i mitt lager (hör och häpna!), så passade det bra att sticka upp de där 35 grammen leopardmönstrat 7-bröder, till ett par små spiralsockor.
Jag behövde något enkelt och litet att ha med till mina två jobbnätter som nu är avklarade. (Sockorna får väl F använda till sina dockor, så kan hon matcha med sina egna sockor på sina fötter!)

Slitit har vi gjort de här två nätterna. Det blir alltid mycket att göra när det är extra många helgdagar. Och i år blev det ju fem (5!) på raken!
Märkligt nog har jag lyckats bli ledig Nyårshelgen också! Känns trots allt som det var min tur nu, efter att ha jobbat tre år i rad! Så i år firar vi Nyår tillsammans, mannen och jag. Hemma blir vi som vanligt med hundarna. Känns tryggast på det viset.

Sista barnbarnet har inte sett dagens ljus, ännu..... Så nu håller jag tummar och tår att det blir först efter tolvslaget 2015 hon behagar komma! Men det är ju flera dagar kvar av det gamla året, så mycket kan hända......

SES

Inga kommentarer: