Sidor

fredag 26 september 2014

Ordningen återställd!!

Dagen började riktigt bra! På hundpromenaden i förmiddags hittade vi ett gäng med Taggsvamp. Det går ju inte att lämna sådana godsaker kvar i skogen. Så det är tur att man har några extra "svarta påsar" att ta till.
Dessutom så fick jag sms om att min mobil fanns för avhämtning! Så visst är ordningen återställd och helgen känns som om den blir en bra helg, även om jag ska jobba.......
Å så har jag fått garngodis i brevlådan! Ja, fått å fått...... Men det kom med posten idag.
Har nog inte förstått innebörden av vad KÖPSTOPP betyder, även om jag kan stava till det??!!
Fyller på mitt förråd av Fine Wool. Kan kanske bli något till de där två små som ska se dagens ljus i höst och vinter. Annars passar garnet ypperligt till sjalar!
Garnet som jag sorterat bort hamnade hos Röda Korset. Kanske någon med mindre plånbok kan få lite garn, eller så stickas det upp till någon hjälporganisation. Bra att det kommer till användning i alla fall.
Att ha varit utan sin smartphone har medfört att en gammal surfplatta dammades av! Och sen har det surfats runt bland garnbutiker och annat. Med en 9 tums skärm ser ju allt så mycket bättre ut, och habegäret ökade med 200%, minst. Som tur är hann jag stoppa mig själv innan det blev ännu mera garn beställt. Så de här nystanen får väl sätta stopp på garnköpen. I alla fall resten av året. (Undra om det kan funka??)

Jag har börjat på en liten babytröja med "norsk"-mönster. Jag hade glömt hur kul det är att sticka mönsterstickning. Men det tar ju lite längre tid med allt räknande av maskor och byte av färg.

Ska sticka upp en mönsteromgång och se hur det blir. Och sen får väl svärdottern tycka till, om det kan passa den där lille gossen som vilar i magen några veckor till. I vilket fall som helst, så är det här inget jobbsticke! Får hitta något annat att ha med till jobbet i morron.

Önskar er alla en trevlig helg!
SES...

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Så skönt att det börjar ordna upp sig!! Det är med köpstopp är ju så tråkigt! Så det är bäst att låta bli sådant :)
Kram Henrietta

Eva Hudin sa...

Det är KÖPSTOPP här också, så länge det nu varar :-)
Trevlig helg!