Sidor

torsdag 20 februari 2014

Follow Your Arrow.

Sjalen har nu lämnat min HiyaHiya-rundsticka!
Och det känns TOMT! Det har verkligen varit en fröjd att sticka den, i mer än en bemärkelse! De nya rundstickorna är "outstanding"! Så följsamma och så lätta i handen. Rekommenderas å det varmaste!
Mysteriestickningen har också varit"kanon"!! Fem ledtrådar med två alternativ att välja på! Har inte alltid varit lätt. Men eftersom jag gillar att sticka spetsmönster, valde jag de alternativen som gav mest mönster. Ångrar mig inte en minut! Valet av garn har väl också gjort sitt till. Stickat med Schachenmayr SMC Fine Wool färg 2072, svagt lindblomsgrön. 88 gram (ca 546 m) har det gått åt.




Har precis lagt ut den för blockning och inviger mina Blockningswires, som jag unnade mig för någon vecka sedan! Kan väl säga att det är väl spenderade klöver! Så smidigt när alla uddar skulle spännas ut!
Jag gjorde en en liten "modifiering på sjalens sista ledtråd: Jag la till pärlor. Tycker själv att det blev bra. Blir lite mer tyngd i sjalen. Nytt foto kommer när sjalen torkat!!


Nu är det tulpanernas tid. Så vad passar bättre än att ta hem en bukett och få lite vårkänslor!












En Latte och en ny sticktidning har förgyllt min eftermiddag och som lite "grädde på moset" lyser solen också! Vissserligen bara korta stunder. Men den här vintern har vi inte sett solen många timmar, så hon är så välkommen!
Något som inte var så välkommet var en krånglande mobil! PEST & KOLERA!! Den började krångla förra veckan, med att helt plötsligt bara stänga ner. Sen gick det inte att få den att starta. Trodde naturligtvis att batteriet var slut, så på med laddaren och starta upp mobilen. Inga problem?! Och batteriet var halvfullt med laddning?? Igår och idag på förmiddagen var det dax igen! GAAHH! Hatar när saker och ting inte fungerar som de ska! Dessutom är mobilen bara 6 månader gammal!! Men med mannens hjälp hittade jag felet! Batteriet hade svällt! Efter en sökning på internet konstaterade jag att felet var känt! En tredjedel av batterierna hade det här felet. Så glad i hågen tog jag bilen till staden och tågade in på försäljningsstället och hoppades att jag skulle få ett nytt batteri! Att man aldrig lär sig.... Inte kan väl något vara så enkelt! Neeej, då ska hela telefonen skickas på service för ett fel som är uppenbart (och dessutom känt) och endast sitter i batteriet! Och det vet jag av erfarenhet att det går ju inte på ett par dagar att få tillbaka något man lämnat på service!!
Så nu har jag pungat ut med 300 kr för ett nytt batteri! Men försäljaren på Kjell & Company tyckte jag skulle ta kontakt med Samsung direkt och skicka in kvittot till dem och begära ersättning! Låter som en bra idé....

Så har jag fått ett nystan garn..... En arbetskompis som haft skåpsrensning hade med sig det här:
En ny bekantskap för mig, så det är väl bara att starta upp lite sockor nu när sjalen också är färdig?!

Så här ser det oftast ut i sängen när jag ligger och vilar inför mina jobbnätter. Två "värmedynor" som ligger nära.....

På återseende!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Sjalen kommer att bli ljuvligt vacker över dina axlar. De där huja-stickorna måste jag kolla upp lite extra. Mina stickor har en tendens att försvinna, men så ligger det också garn och påbörjat på flera ställen i lilla lyan. Nu har Anjo fått tokspel på mattan och far runt som värsta galningen. Tur att han kan roa sig på egen hand när matte inte vill vara med i ståhejet! Tur att den "äkta" IKEA-mattan är slit-tålig.
Hälsar
Eva