Sidor

torsdag 7 mars 2013

Jag som trodde!!

Att vi var färdiga med röjningen i hagmarken hos dottern! Men nejdå, kvar är ytterligare ett stort område med mindre buskar och en massa slån! Det måste också bort, så det blir ytterligare någon helgs jobb. Men nu är det bara något enstaka träd som ska ner. Alla de gamla ekarna ska ju vara kvar.
Mannen och jag tog tisdagen med utejobb och rensade upp det sista som var kvar efter helgen. Vi fick en fin vårvinterdag i strålande solsken. Till helgen blir det mer slit och släp, men tyvärr är väl det fina vädret slut för tillfället.
Även till Blekinge har gässen anlänt! Så visst är det vår på G! 
Inte så stora flockar, ännu. Men snart är alla fälten fyllda av både Grågäss och Canadagäss. Ett som är säkert, är att de inte går att missa! Det är ett farligt kacklande när man passerar.

Ja, så var det den påbörjade sjalen! Blev lite snopen när jag stickat lite på sjalen och såg hur "splottrigt" färgbytena kom!
Tror inte mönstret (Swallowtail) kommer till sin rätt med ett så här färgglatt garn! Men jag stickar några varv till innan jag bestämmer mig för att repa upp. Men jag gillar verkligen det här garnet och mönstret är, än så länge, lättstickat. Jag stickar efter det skrivna mönstret och inte efter diagrammen. Tycker att det är svårt att sticka efter "rutor". Men det är väl en vanesak. Till många mönster finns ju bara diagram.... Just nu väljer jag bort alla sådana. Det får väl bli nästa stora "grej" att ta tag i: "diagramstickning".
Ljudbokslyssnandet ligger på is just nu. Det går inte att sticka sjal och lyssna på något spännande samtidigt! Antingen missar jag hälften av boken eller så stickar jag fel! Men lyssna på bok utan något i händerna går ju inte, så därför sparar jag mina ljudböcker till enklare stickning!
Nej mina vänner, nu blir det lite vila innan det är dags att dra till jobbet. Sista natten väntar och i morgon blir "fredagsmys"! 
På återseende!

Inga kommentarer: