Sidor

söndag 24 mars 2013

Ännu en vecka....

.....med snö och kallt! Undrar vem som gömt våren?? Känns nästan som om man skulle vilja gå i ide!
Nu längtar till och med jag efter värmen! Det ska väl inte vara många minusgrader, så här i slutet på mars?? I alla fall inte här, längst ner i södra Sverige! Men det är kanske någon som vänt upp och ner på kartan???
Ja,ja det är bara att stå ut! SUCK!!
Tur att jag handlat lite nytt garn, så jag har blivit tvungen att fixa lite ny förvaring. BILTEMA fick ett besök och jag blev lite fattigare! Passade på att sortera och stuva om och konstaterdae att det finns en ryslig massa sockgarner i lagret! Och inte ett endaste par har jag stickat i vinter! Det får väl bli bättring på den fronten.
Så här bra blev min nya förvaring:












Men jag har ju mer garn än det här! Två stora plast backar i klädkammaren, en med akrylgarner och en med alpackagarn och lovikkagarn. Eftersom jag inte stickar så mycket med akryl, tänkte jag lägga en annons på Tradera. Så fram med rubbet och så ett foto på det. Men sen började jag tveka, nej det kan ju vara "bra att ha". Så det åkte raskt ner i lådan igen! Inte konstig jag har mycket garn?!
Jag har annars inga bekymmer att göra mig av med saker som inte används! Med det här blev svårt! Undrar vad den här psykosen kallas???
På stickorna har jag en "Tant Kofta-kofta". Den växer sakta men säkert. Det är långa varv, nu när oket börjar närma sig slutet och ärmarnas maskor ska sättas på tråd. Men dit är det allt några långa varv till...
Jobbsticket, är ett par halvvantar i egen design. Inget avancerat, men komponerat efter garnet som finns. Det får bli en bild när de är färdiga. Stickar faktiskt i sockgarnet "7 Bröder", från Novita.

Eftersom det är "en ryslig massa snö", så ligger hagmarksrestaureringen nere. Faktiskt ganska skönt att få vila från det ett tag. Men igår var vi ändå hos dottern och kollade in de nya små liven som fötts i veckan!









Två av tackorna hade fått tvillingar, små söta svarta lamm. Tre dräktiga tackor till finns på gården, så vi hoppas på lite fler lamm i veckan som kommer.
Hönsen började ruva, när det var lite värme, innan den här sista kölknäppen satte in, så det fanns en liten kyckling också!
Det är ju så kallt, så höna och kyckling får bo i sadelkammaren, där det finns lite värme!! Så det kan bli, när våren stannar upp!!

Trots allt så har vi haft en fin helg, för det har ju varit lite sol mellan snöbyarna. Och då har vi passat på att gå våra hundpromenader. men det bästa med solen är ju att den "tär" på snön! Så snart är det nog vår ändå!!

SES!!!

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Det går inte att sparka ut Gubben Virus, han går när han själv vill :-)

Det ser härligt ut med alla dina garner och det ser underbart ut med di sma som som just skådat dagens ljus. Här flyger kråkorna över hustaken med pinnar i näbben. Våren är på G!

Anonym sa...

Du får ta med lite garner till stickcafé...... säkert nån som vill köpa =)
Så ljuvligt söta lammen är ........ och den lilla kycklingen =)
Tack för en härlig låååångpromenad idag....... blondinerna har sovit som grisar hela eftermiddan/kvällen

nattugglan sa...

Oj jisses så gullig svart kyckling..o lilla lammet oxå.Brorsan har ju börjat med får..o där håller lammningen på nu...Jag vill oxå ha både får o höns.. men vi har bara fullt med kossor/kalvar... Ha en skön PÅSK::.