Sidor

torsdag 28 februari 2013

Bra dagar.

Det har det varit sen sist. Härliga hundpromenader med M och labbarna i solsken!
Bio med goa arbetskamrater. "Små citroner gula" bjöd på många skratt och en massa mys! Se den om ni inte redan gjort det! En riktig "må bra" film. Förutom bio, blev det god mat och mycket prat!
I går, onsdag, tog vi oss en utflykt, mannen och jag och våra fyrbeningar. Till Skåne åkte vi och Helgeå och dess våtmarker. Strålande solsken och 8-9 plusgrader gjorde hela den långa "Linnérundan" extra mysig.
Här kommer lite bilder:



























Det är helt klart vår på gång. Gässen fanns redan i stora flockar på fälten! Helt säkert blir det ett besök till här vid Helgeå, innan sommaren! Vi avslutade utflykten med lite kaffe innan vi åkte de drygt 10 milen hemåt.
Espressobryggaren och bönor finns alltid med i bilen! Man vet ju aldrig när kaffesuget sätter in! Vatten har vi ju alltid med till hundarna, annars går det ju att få på någon mack.








Mindre roligt var det för någon dag sedan, när Gina "hittat" mannens nya halvvantar! Garn är ju en stor favorit, även hos Gina. Men vårt garnintresse skiljer sig allt lite åt!
Ja, det var bara till att ta fram stoppnålen och laga! Tur att hålet inte var större, för det gick bra att få ihop det, så det syns inte att det är lagat! PUH!
Vid sådana tillfällen är hon väldigt billig, nästintill gratis, för hugade spekulanter!
Andra stunder är hon så här ljuv och nästan lika mysig som en katt.
Knähund

Det  är väl så det är att ha en garnmardör i huset!
Just nu har jag inget sticke alls! Sockorna på magic-loop har jag repat upp! Så går det när man tror att man vet hur det ska stickas..... Det var ett tag sedan jag stickade tå-upp, så det blev rysligt mycket fel, som jag upptäckte när det började närma sig hälen.... Nu får det där hemska garnet ligga till sig ett tag och sockor på stickorna får allt vänta! Får väl sticka fler Lovikkavantar, som jobbsticke. Något måste jag ha om det blir lite pauser.
Får se om jag trots all startar upp en sjal, att ha hemma att sticka på. Men nu väntar två jobbnätter, så det får väl vänta till nästa ledighet.

Ha det gott!
På återseende.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Oj en garnmarodör till har just tittat på en katt som hade haft litet roligt med en stickning :-))