Sidor

torsdag 7 februari 2013

Äntligen!

Eftersom den "långrandiga" koftan snart är klar, får man ju börja på något nytt!

Jag håller mig till Indiecita's alpaca och har precis startat upp ett par "halv-vantar", mönstret är  Drops 93-8.
Det här sticket får följa med till jobbet framöver. Lagom avancerat och inte så stort. Stickade ett par till mannen i Drops Alpaca förra vintern. Och de påbörjade, är även de till mannen.

Efter stor vånda och mycket velande har jag bestämt mig! Jag har lagt in om semester min jobbhelg i april, för att kunna åka på kurs i Tvåändsstickning!!
Platsen är bokad och jag ser fram emot att träffa många nya stickande vänner! Ska bli så kul!! (Hoppas bara min semester blir godkänd? Annars får det löser sig på något annat sätt!)
Så nu är det KÖPSTOPP, fram till april! Inget Tradera, eller Bokus, inga besök i LYS. Kan bli svårt, men jag får jobba på det.... (Tur jag har ett stort garnförråd!!!)

På återseende!!

Inga kommentarer: