Sidor

tisdag 2 oktober 2012

Ny månad och nya tag!

September månad slutade med någon form av skrivkramp och en höstsemester med husbilen till Moseldalen!
Vi hade många fina dagar vid Mosel. Många slott att beundra, magnifika vyer över vinodlingarna på sluttningarna, gamla kyrkor, trånga gränder med korsvirkeshus osv....... Och så alla husbilar!!! Det var inte tiotal, utan hundratals. Här kommer ett smakprov på vad vi sett.












Dessutom blev det vinprovning, vad annars? Vandringar i smala gränder och på sluttningarna där det fanns vandringsleder. Vädret har varit växlande med sol och 21 grader till regn och 12 grader.
Stickat har det också blivit! Även om jag fick offra min ena sticka till en havererad husbilstrappa! Jag hade två ufon med på resan, så jag blev inte utan sticke!









Nu har mina och mannens batterier blivit laddade, så det är dags för husbilen att få vintervila!
Och kan ni tänka er!! Inte ett endaste nystan garn fick följa med hem från Tyskland!
Men det åtgärdades snabbt hemma i Karlskrona! Jag hittade ett nytt (i alla fall för mig) sockgarn från Regia, Softy, som nästan känns som fleece. Klart det måste provas....... Har ingen bild nu, men det kommer senare.

Nej, nu får det bli lite vila innan andra nattens arbete ska börja.
Ha det gott, go' vänner!!
SES!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Vilken härlig semesterresa! Inget garn men kanske en eller annan flaska vin?

Kram Henrietta