Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Läsbart!

I kväll blir det nog inte så mycket stickat!
Två nyinköpta sticktidningar, en mönsterbok lånad från biblioteket och så en ljudbok, även den lånad på bibblan! Dessutom var jag i stadens garnaffär och klämde på lite Drops alpackagarn!!! Men jag lyckades gå där ifrån utan ha något med hem! Det var en bedrift som hette duga! Dessutom hade de fått in flera nya garner som såg så spännande ut. Frestelsen var stor, så fina sjalgarn i handfärgat merinoull. Det är väl bara en tidsfråga innan jag hamnar där igen......
Stickcaféet på Lennart's var välbesökt idag! På stickorna var det tjocka tröjor och naturligtvis sockor, vantar och mössor! En bussresa till Helsingör planerades det också för. Lät ju väldans trevligt, men efter en titt i almanackan, så var det inget jag kunde följa med på. Det får bli en annan gång.

Innan vi åkte på år höstsemester, beställde jag hem lite julklappsböcker. Och då måste man ju ha en julklappsbok till sig själv också! Det blev den här:
Bara spetsmönster i hela boken! Så många fina. Undrar om jag kommer att sticka något av dem??


Mannen undrade hur många stickböcker det finns och hur många jag egentligen behöver...... Så'na dumma frågor!
Klart jag behöver många, det förstår ju vem som helst, eller? Och så kommer du ju nya hela tiden.......

Nej, nu "drar" tidningarna, så jag slutar här! Hoppas ni får en fin kväll!

SES!!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Spionen på FRA är bra, riktigt spännande. Visst är det härligt med stickböcker/sticktidningar!

Henrietta sa...

Jag ser att du hittade tidningen!! Det var skoj att ses idag.

Kram Henrietta