Sidor

tisdag 19 mars 2024

Sytt!

Det var ett tag sedan jag fick något sytt - ja, om man inte räknar byxorna som jag la upp, för någon vecka sedan.
Men nu så, har min symaskin fått jobba en del. En BIA-bed behövde nytt överdrag! 
Efter att ha kollat runt, och konstaterat att det skilde hundra (100) kronor mellannytt överdrag ellerchelt ny "säng", blev det till att sy själv!
Ett tyg från IKEA, som fanns hemma passade perfekt! Kraftigt bomullstyg med bananer på!😅
Men innan jag kom så långt som till symaskinen, blev det en eftermiddag med sprättkniven! 
Jag behövde ju en mall.
Men sen blev det sytt!
Och jag måste säga att jag blev nöjd med resultatet!
Att sy tog också en eftermiddag. Så stickningen har legat på "vänt". Men jag har inte bråttom med något av mina två projekt.

Idag har jag varit på Sturkö, hos min mor, nästan hela dagen. Så även idag får stickningen vila. Syrran var ledig, så hon gjorde oss också sällskap. Det blev en fin dag, som mor och jag började med en hundpromenad. Sen kaffe och fika och ett par timmars "prat", om allt och ingenting.  Precis som det ska vara.
Ett #kallbad har det blivi varje morron sista veckan. Trots att det antingen blåst eller varit svinkallt med temperatur runt nollan! Kallt är det att cykla hem efter doppet. Meeen, doppet är helt klart värt den där kalla cykelturen! 

Ja, det var väl allt för den här gången.
Siv.


Inga kommentarer: