Sidor

måndag 25 mars 2024

Nu vill jag ha vår!

Det är så tröttsamt med det här grå vädret som lägrat sig över vår landsände! Det är inte många solglimtar som tittat fram de sista veckorna. Nej här har det varit omväxlande regn eller dimma - om det inte har blåst en jädrans massa! SUCK!
Men i dag var det i alla fall nästan vindstilla, när jag tog mitt morrondopp! 
Inget regn och bara lite dis över sjön! Temperaturen i vattnet har stigit, till hela 5°! Underbart.
Regnet har legat på lur hela förmiddagen.  Naturligtvis kom det en skur, när vi hade 15 min kvar, tills vi var hemma! Men det var inget skyfall, så vi blev inte särskilt blöta. PUH!
På vår promenad, hittade jag årets första vitsippa!
Gott om blad fanns det, men bara en knopp, som jag såg.  Vitsippor måste ju betyda vår - eller?
Det har blivit lite sytt sen sist.
Jag började med att klä om den mindre BIABÄDDEN också.
Det gick betydligt bättre att "få till" det bra, den här gången.
Syrran beställde en ny lunchväska, i samma tyg.
Den blev riktig tuff, faktiskt. Innertyg är ett vaxat bomullstyg,  köpt som bordsduk.
Sen har jag klippt ut ett "stor-linne" i flossad jogging, till syrran. Hennes önskemål. 
Får se om det blir sytt något idag.....

Våffeldagen,  är det idag. Det innebär att jag får grädda några till eftermiddagsfikat! Ska bli gott.

Nu väntar vi på besked om när vi kan hämta ut husbilen!  Tänk att det snart är april! Äntligen!!!

Siv

Inga kommentarer: