Sidor

tisdag 5 mars 2024

Nybakat!

Det blev det  till dagens lunch.
Grötfrallor bakade i Airfryern. Blev så goda.
Tyvärr blir det bara nio frallor av receptet - det får inte plats fler! Får väl baka lite oftare istället. Men jag bakade faktiskt rågsiktsfrallor igår, i Airfryern. De blev oxå goda. Även den "satsen" ger nio frallor. Nästa bak, tänker jag testa ett bröd! Är även lite sugen på att testa vetebröd/kanelbullar också. Vi får se vad som händer framöver. 

Igår visade sig faktiskt solen!🌞🌞🌞
Den är så efterlängtad. Men som vanligt, blåste det kalla vindar. Så speciellt varmt var det inte. Trots vinden, njöt jag av mitt #kallbad, på morgonen. 
Även idag blev det ett dopp. Passade på medan degen jäste.... Det var inte riktigt lika skönt idag, för vinden var kraftigare och solen lyste med sin frånvaro! 
Annars rullar dagarna på i sina invanda spår.
Långrunda med dogsen på förmiddagen, ljudbok och stickning resten av dagen. Emellanåt en och annan pod på YouTube. Måste variera lite......
I morron är det onsdag och Stickcafé på Waynes. Får se om jag känner för det, när jag vaknar i morron.🤔 

Siv

Inga kommentarer: