Sidor

söndag 13 oktober 2024

Regnsäsongen har börjat!

Sista  veckan känns det som om det  regnat var och varannan dag!  Men riktigt så illa har det inte varit. Vissa dagar har varit soliga.... men då har det varit blåsigt, i stället......
Men en och annan morronstund har varit ljuvlig på Tallan. Det har blivit ett par dopp - trots att förkylningen inte gett med sig. Halsontet försvann på tre dagar. Sen var abstinensen för stor för att avstå från mina morrondopp! Naturligtvis var det perfekt väder de dagarna jag höll uppe med mina dopp.
Med regn och rusk, har det blivit mycet stickat!
Färgmatchat - dessutom! 😉
Jag gillar den här gröna färgen, vilket är upenbart, eller hur?
Sockorna i "Colorwork Cuff Club", för oktober är nu färdiga!
De blev riktigt bra. Som vanligt har jag inte stickat hälen som ingår i mönstret. Jag kör med säkra kort och stickar en "fleegle-heel".
Den sitter som en smäck på min fot.
Tröjan jag stickar på är "Il Grande Favorito", av Isabell Kraemer.  Det är nummer tre i ordningen! En har jag skänkt - för garnet var inte trevligt, en har jag "slitit ut"! Den här stickar jag med en tråd mohair. Den blir säkert alldeles för varm för mig. Ett annat bekymmer är, att det gröna garnet troligtvis inte räcker...... Jag har mer garn - men i andra färger! Får se hur jag ska lösa det. Fortsättning följer. 
En massa sockgarner har flyttat in! Järbo har "soktober"-rea på sina sockgarner. Klickade hem liiite! Närmare sex hekton Junior Raggi. 
"Colorwork Cuff Club" har ju 9 månader kvar, så förhoppningsvis kommer det gå åt en del sockgarner.😉
Förkylningen håller sitt grepp,  fortfarande. Men jag är mycket bättre. Allt sitter ju i näsan, så egentligen är det inte särskilt besvärligt. Men det hade varit bra om den försvann snabbt nu. Vi har vaccinationstid på onsdag, den 16/10. Vill helst inte boka om....

Siv

Inga kommentarer: