Sidor

torsdag 17 oktober 2024

Dagarna går fort!

Början av veckan har varit kall! Bara en 7-8° grader på dagarna och ner mot nollan på nätterna! Vintertemperatur med andra ord! 
Igår morse var det "tjockvantar" på, när jag cyklade till badet på morronen. Det var riktigt kallt, bara 3° vid halv nio! Men soligt och vindstilla!
Alltså! Vilket morrondopp det blev!
Men temperaturen i vattnet har sjunkit snabbt. Igår, 10.5°. 
Idag var det bara 10.1°! Under 10° är det vinterbad........ Det var betydligt varmare i luften idag och blåsigare! Det är inte lika njutningsfullt att bada i vågor........

På stickfronten går det så där! Den gröna tröjan är repad! Och garnet kommer att hamna hos Röda Korset secondhand! Nya sockor är upplagda.
De är tänkta till Maken.
Även en ny tröja är påbörjad! Men i annat garn!
Har tänkt mig den här tröjan i Plötulopi. Men är lite tveksam till den höga halsringningen? Kollar lite i mitt bibliotek på Ravelry,  om jag har något annat mönster som kan passa till garnet....... Fortsättning följer! 
Dessutom har jag köpt mer Plötulopi! 😱
Från samma isländska försäljare på Tradera. Det kommer nog på måndag. 
Kollade in de nya priserna på garnet och det billigaste var en rea på 78kr/100g! Normalpriserna var ända uppe på 120kr/100g i vissa nätbutiker! Shit, alltså! Garn har blivit svindyrt........
Igår fick vi vår 7:e Covidvaccination! Som vanligt har ont i armen efteråt! Men det går ju över efter en dag eller två.

Annars rullar dagarna på, som vanligt! Här händer inga omvälvande saker - tur är väl det!

Siv


Inga kommentarer: