Sidor

lördag 5 oktober 2024

Förkyld!!!!đŸ€§đŸ€’

Hur gick det till?
Ja, det började med maken...... sen blev det min  (o-)tur! Halsont och snuva, men ingen hosta eller nĂ„gon direkt feber. ElĂ€nde nu nĂ€r nĂ€r det varit fina badmorgnar och jag har fĂ„tt avstĂ„ mina kallbad! 
Jag har ju inte haft en förkylning sen jag började kallbada, och det Àr tre Är sen! Ja, ja, tillslut trillar man dit. Bara att gilla lÀget!
NĂ€r jag inte kan bada - fĂ„r jag trösta mig med lite garnköp! 
Sockgarner kommer att gÄ i "Colorwork Cuff Club", som pÄgar i 12 mÄnader. Det Àr redan mÄnad tre, nu i oktober. MÄnadens mönster ser ut sÄ hÀr:
SmÄ söta spöken! Det fanns ytterligare ett alternativ med Àpplen. Men jag föll för de hÀr! Jag hade bara 50g av det gröna och det rÀcker inte till ett par sockor, sÄ jag köpte till ett nystan. Och vem vill inte ha lite glitter pÄ fötterna? Kunde inte motstÄ Opalgarnet, som Àr marknadens bÀsta sockgarn, i alla fall enligt mig!
Eftersom det Ă€r "socktober", sĂ„ har JĂ€rbo 20% rabatt pĂ„ sina sockgarner. Det blev en "liiiten" bestĂ€llning av Junior Raggi! Tog bestĂ€llningen fraktfritt, sĂ„ det dröjer innan den kommer. Minns inte att jag stickat med Junior Raggi innan, sĂ„ det fĂ„r bli en ny erfarenhet. 
Annars lunkar tillvaron pÄ som vanligt.
SvĂ€rdottern var hĂ€r  igĂ„r förmiddag och det blev tvĂ„ par byxor upplagda Ă„t henne.
Jisses, vilken vidd det var i byxbenen! Inget för en tant som mig!
Idag ska vi göra ett försök att hitta "trattisar"!  Sommaren och hösten har varit torr, men en del regn föll i september,  sĂ„ kanske vi hittar nĂ„gra?
Lördagens hundpromenader har börjat, sĂ„ Myra och jag satsar pĂ„ att gĂ„ med i eftermiddag.  Hoppas det soliga vĂ€dret hĂ„ller i sig! 

Siv

Inga kommentarer: