Sidor

torsdag 14 oktober 2021

Länge sen sist!

Här har hänt en del! Både på plussidan och minussidan!
Husbilssäsongen är slut, och husbilen är på sin vintervila!
Säsongen började ju kallt och eländigt, men sommar månaderna blev ganska bra. Det har i alla fall blivit många bad! Kolla in vår Husbilssida om du är intresserad! Länkat i sidan.
Min älskade far gick bort 13 september,  efter en kort tids sjukdom. Begravningen är avklarad. Kvar är boupptäckningen.... Det var minus, det.
På plussidan är det en valp som kommit in i vårt liv.
Det hela började med en bild på "Hundar utan hem", fredagen 13 augusti!
Så lik våran Kajsa, med glimten i ögat!
Ja, vad gör man? Jag slängde in en intresseanmälan, och samma kväll blev jag uppringd av organisationen.  Jodå vi kunde bli godkända. Kvar var ett videosamtal, där vi skulle visa hur vi bor! Blev ju svårt - eftersom vi var på tur med Husbilen! Men det blev bra ändå! Så den 22 augusti hämtade vi Myra i Helsingborg och vände kosan hemåt!
Det var en mager stackare vi fick ta hand om! Hittad "på gatan" på Irland. Sakta men säkert har hon ökat i vikt och ser nu riktigt bra ut.
Efter en vecka hemma drog vi iväg med Husbilen, för att se hur det skulle funka med två hundar! Det gick över förväntan - PUH! 
Vi testade även kortare cykelturer med båda hundarna i kärran.
Gick väl hyfsat, första gången, men sen har det gått bättre. Vi har även köpt till en kärra till, som Myra nu sover i på nätterna, för att vänja sig att vara ensam i kärran. En tur (ca 2mil), med cykel och två kärror har vi klarat av, med bra resultat!
En skön sovstil har hon, i alla fall!
I hennes pass från Irland, står det whippet..... men vi var lite tveksamma till om hon var 100% whippet. Så vi köpte ett DNA-test från Hundar utan hem, och skickade till England. Och här är resultatet:
Så vi får räkna med att Myra blir något större än Zelda. Men vad gör det? Det är ju favoritraser alla fyra!
Ja, livet med valp är ju "fullt ös - medvetslös"! För hon fyller ut sitt namn till bristningsgränsen! 
Inte mycket som får vara i fred! SUCK!
Så att sy är en prövning. Men jag fick ihop en klänning till fars begravning,  i alla fall.
Blåsvart botten med guldiga ränder. Köpte tyget för jag skulle sy T-shirt till maken.... men det räckte till min klänning. Så nöjd.
På stickfronten har det varit mest att repa upp - hela sommaren. Några sockor har det blivit, men inget annat.
En tröja, Twinkle, har oxå blivit stickad, i början av sommaren!
Köpt garn har jag också gjort. Men inget har blivit stickat ...... för jag drabbad3s av huvudvärken från helvetet! Det blev ett besök på Akuten, till slut. Och nu har jag varit på Neurologen, och fått konstaterat att det är "trigemiusneuralgi". Kallas även Självmordssjukan! Ja ont gjorde det, men nu har jag tabletter som delvis hjälper. Ska på återbesök om två månader. Hoppas på att bli av med eländet.......
Jag har säkert missat en del.... men på det hela, så är nog det här en sammanfattning, som passar här! 
Får se om jag fortsätter blogga. Har kommit ifrån det lite. Numera ska man ju visa allt på Instagram........

SES!

1 kommentar:

REMY.CREDIT sa...

Hej Behöver du ett snabbt lånemeddelande till oss {remy.credit111@gmail.com} med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, privatlån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolidering Lån e.t.c. Vi har ett lån för dig Personliga lån (säkra och osäkra) företagslån (säkra och osäkra) konsolideringslån och många fler. Kontakta USA för mer information om lånerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem. kontakta oss via e -post: remy.credit111@gmail.com