Sidor

söndag 25 april 2021

Mer tyg!😍

Nu har leveransen kommit! Skickade efter frĂ„n Lisa's Tyger - och som vanligt snabb leverans och superkvalitet pĂ„ den enfĂ€rgade bomullsjerseyn! SĂ„ nöjd. Även mudden Ă€r superb! RostfĂ€rgade, Ă€r tĂ€nkt till en tröja till mig, blĂ„melerade (underst i högen) kan kanske bli en klĂ€nning.... eller T-shirt till maken? Har inte bestĂ€mt Ă€nnu. Sen en stuvbit flossad jogging i mörkblĂ„tt. Kan bli nĂ„got till killarna jag syr Ă„t. Å sĂ„ en ny mönstertidning! Har sett en del uppsytt frĂ„n den och gillar det! FĂ„r se vad det blir, finns en del till vĂ€vda tyger. Nytt nummer Ă€r straxt pĂ„ gĂ„ng...... vill nog ha det nummret oxĂ„!
Syr byxor till de smĂ„ pojkarna i SkĂ„ne. Lagom projekt, innan det Ă€r dags att stĂ€da maskinerna olja dem, inför sommarens vila! Hoppas ju pĂ„ en varm sommar och hĂ€rligt Husbilsliv. 

Sen sist Àr - Àntligen min Felix pullover klar!
Blev trots allt helt OK. Varm Àr den i alla fall, och den fÄr absolut ingÄ i Husbils- utstyrslen! Blir perfekt under kyliga sommarkvÀllar.
Sen har jag pĂ„börjat ett par sockor. Plockade fram en gammal mönstersamling med  tĂ„-upp sockor. Sugen pĂ„ att sticka lite struktur.
Det ska bli sockorna Rosebud, som syns till vÀnster pÄ "boken"! TyvÀrr har jag inga Addi Novel stickor (de 4-kantiga med struktur) i 2mm! Men jag har lÄnga Hiya-Hiya sÄ jag hoppas det ska gÄ bra. Addi Novel rundstickor finns inte (Ànnu) i 2mm, men de finns som Crazy Trio - sÄ jag hoppas att de gör en rundsticka oxÄ! Magic-loop Àr ju sÄ suverÀnt nÀr man stickar sockor!

Annars rullar det pÄ som vanligt.
I morron blir det nya dÀck pÄ Husbilen. Och pÄ tisdag fÄr maken första sprutan mot Covid-19! Först pÄ fredag öppnar tidsbokningen för vaccination, i min Äldersgrupp! DÄ fÄr jag kasta mig pÄ, sÄ jag oxÄ blir vaccinerad snabbt!
VÀdret Àr fortfarande April-vÀder, med kalla nÀtter, sol pÄ dagen, men med bitande kalla, hÄrda Nordanvindar. SÄ Husbilslivet stÄr pÄ vÀnt - tills det blir mmer behagligt vÀder!

SES!


Inga kommentarer: