Sidor

onsdag 21 april 2021

Ja, då är man ett år äldre!

Så är det...... 64 år! Fast jag känner mig betydligt yngre!🤣 Kanske inte som en 25-åring, mer som en 35-åring! Dagen firas med maken och rosorna han köpt till mig! Älskar rosor och framför allt GULA rosor! 
Så nu är det avklarat.
Här händer inte så mycket! Vi väntar på däckbyte på Husbilen och framför allt varmare väder! Visserligen har det varit några dagar med sol och varmt - men nätterna är fortfarande väl kalla. Nästa vecka har vi tid för däckbytet och maken ska få sin första vaccination - sen kanske vi kan flytta ut i vårt mobila hem?! Jag får vänta några veckor till innan min åldersgrupp kan boka tid till vaccination. Suck!
Trots allt har jag sytt lite mer till mig själv.
En luftig tröja, "Nora" från Cut&Sew. Superskön modell, så det blir nog fler. Kanske en i lintyg?
Även ett linne i favorittyg! Kan aldrig vara fel med lite döskallar 😂 Mönster: Lago Tank Top, från: Itch to stitch. Ett gratismönster, ned perfekt passform.
Beställt hem lite mudd, som tafit slut under vårens sömnad. Väntar på leverans. Vill ha det hemma om sylusten slår till.....
Sista dagarna har jag stickat och lyssnat på ljudböcker! Så makens sockor i restgarn är nu klara.
De blev helt OK, och godkända för användning.
Min Felix pullover, ligger lite i träda. Har köpt till nystan Mia's Suri i en naturbrun nyans, som jag stickar med, för att förlänga kropp och ärmar. Är väl inte hundra nöjd..... men orkar inte repa en gång till! Fast om jag känner mig själv rätt - så slutardet nog med en repning! Fortsättning följer......

Det får vara allt för idag!
SES.......

Inga kommentarer: