Sidor

fredag 26 februari 2021

VÅR?

Det är i alla fall vad jag hoppas på! Sista veckan har det varit plusgrader och sol. Vilket har tagit hårt på snön. Men vi fick i trots allt några veckor med vinter......men lagom till skolornas vinterlov - försvann snön! Typiskt. Men vädret har varit soligt och varm och bara lite vind! Riktigt behagligt, med andra ord!
Så i går åkte cyklarna fram!
Och säsongens första cykeltur blev av! Helt underbart.......
Lite har vi tränat på på vår " motioncykel", 
och det var tur - för låren var rätt möra när vi kom hem efter 25km cykling - tur och retur till Centrum.  

Lite ny stickinspiration har kommit innanför dörrarna.
En bok, från årets bokrea och så en handarbetstidning.
Ja, stickningen går det inget vidare med! Koftan Felix är upprepad - när det bara var resårerna runt om kvar! Garnet tog slut! Visserligen har jag andra färger av Suri Alpakka, men jag vill ju ha den enfärgad! Funderar på att sticka den som tröja i stället? Får fundera lite till på det.
Sockorna är nästan klara. Har börjat på "skaftet" och tänker se hur långt mina 50 gram "sprattelgarn", från Henrietta's räcker. Ev kan jag sticka lite resår med enfärgat garn i samma kvalisort.
Sytt har jag inte gjort sen sist!😮
Färdigställde till Syrran, så det kunde följa med till hennes 60årsdag, 12 februari!
En Hide Away (blå/vit) och så ett nytt mönster, Relaxed, från en gammal Ottobre.
Båda blev godkända!
Vi firade Syrran, tillsammans med Mor och Far. Så kul att äntligen få träffa dem - inte bara prata över telefon! Denna pandemi är en pina!
Förhoppningsvis, blir vi snart vaccinerade, så livet kan bli lite mer normalt! Det är ju snart dags för Husbilssäsongen! Bara en månad till!
Det var nog allt för den här gången. Nu fortsätter jag med sockstickningen och en film!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: